Page 115 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 115
DÜRÜSTLÜK
YALANIN BÜYÜĞÜ 10
KÜÇÜĞÜ OLMAZ Aile ile İrtibatlı Etkinlik
3. Öğrenciler arasında görev dağılımını yaparak bir mahkeme ortamı oluşturunuz. Öğrencileri bir
hâkim, savcı, avukat, tanıklar, raportör olarak görevlendiriniz. Öğrencilerin aşağıdaki örnek olayı
okuyarak süreci yürütmelerine rehberlik ediniz.
ÖRNEK OLAY
Asiye, akşam ödevlerini yaparken annesi
görmüş ve kızını tebrik etmiştir. Asiye’yle
aynı sınıfta okuyan kardeşi Tuna ise
ödevlerini “Sonra yaparım.” diyerek ertelemiş
ve sonrasında ödevlerini yapamadan
uyuyakalmıştır. Ders başlamadan önce ödevini
yapmadığını hatırlayan Tuna, kardeşinin
defterini aceleyle almış ve ödevi kendi
defterine yazmaya başlamıştır. Bu sırada
öğretmen sınıfa girmiş, Tuna defteri kardeşine
iade edemeden ödev kontrolü başlamıştır.
Asiye’nin defterini Tuna’nın zanneden
öğretmen defteri imzalamıştır. Kontrol sırası
kendisine gelen Asiye ise kardeşini ele
vermemek için öğretmenine defterini evde
Görsel 3.17. unuttuğunu söylemiştir.
Savcının iddiası Masum yalanların dürüstlüğe aykırı olduğunu iddia eder.
Tanıkların savunması Kanıtlarını sunar.
Avukatların savunmalarını yapması Masum yalanların dürüstlüğe aykırı olmadığını savunur.
Tuna ve Asiye’nin savunması Kendi durumlarını savunurlar.
Hâkim Hâkim açıklamaları dinledikten sonra
kararını verir.
Raportör: Masum yalanların dürüstlüğe aykırılığı konusunda sonuç raporunu hazırlar.
4. Öğrencilerden aile bireyleriyle bir toplantı düzenleyerek dürüstlük ilkelerini belirlemelerini
ve uygulamalarını isteyiniz. Bu görev için bir hafta veriniz. Sürenin sonunda öğrencilerden
dürüstlüğün aile içi ilişkilere ne tür katkılarının olduğunu sınıf içinde paylaşmalarını sağlayınız.
AİLEMİZİN DÜRÜSTLÜK İLKELERİ
◾
◾
◾
◾
◾
◾
114 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 115