Page 115 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 115

DÜRÜSTLÜK
                      YALANIN BÜYÜĞÜ                     10
                      KÜÇÜĞÜ OLMAZ                                          Aile ile İrtibatlı Etkinlik
          3.  Öğrenciler arasında görev dağılımını yaparak bir mahkeme ortamı oluşturunuz. Öğrencileri bir
              hâkim, savcı, avukat, tanıklar, raportör olarak görevlendiriniz. Öğrencilerin aşağıdaki örnek olayı
              okuyarak süreci yürütmelerine rehberlik ediniz.


                                                                          ÖRNEK OLAY
                                                           Asiye, akşam ödevlerini yaparken annesi
                                                           görmüş ve kızını tebrik etmiştir. Asiye’yle
                                                           aynı sınıfta okuyan kardeşi Tuna ise
                                                           ödevlerini “Sonra yaparım.” diyerek ertelemiş
                                                           ve sonrasında ödevlerini yapamadan
                                                           uyuyakalmıştır. Ders başlamadan önce ödevini
                                                           yapmadığını hatırlayan Tuna, kardeşinin
                                                           defterini aceleyle almış ve ödevi kendi
                                                           defterine yazmaya başlamıştır. Bu sırada
                                                           öğretmen sınıfa girmiş, Tuna defteri kardeşine
                                                           iade edemeden ödev kontrolü başlamıştır.
                                                           Asiye’nin defterini Tuna’nın zanneden
                                                           öğretmen defteri imzalamıştır. Kontrol sırası
                                                           kendisine gelen Asiye ise kardeşini ele
                                                           vermemek için öğretmenine defterini evde
             Görsel 3.17.                                  unuttuğunu söylemiştir.


             Savcının iddiası                    Masum yalanların dürüstlüğe aykırı olduğunu iddia eder.

             Tanıkların savunması                Kanıtlarını sunar.

             Avukatların savunmalarını yapması Masum yalanların dürüstlüğe aykırı olmadığını savunur.

             Tuna ve Asiye’nin savunması         Kendi durumlarını savunurlar.

             Hâkim                               Hâkim açıklamaları dinledikten sonra
                                                 kararını verir.

             Raportör: Masum yalanların dürüstlüğe aykırılığı konusunda sonuç raporunu hazırlar.




          4.  Öğrencilerden aile bireyleriyle bir toplantı düzenleyerek dürüstlük ilkelerini belirlemelerini
              ve uygulamalarını isteyiniz. Bu görev için bir hafta veriniz. Sürenin sonunda öğrencilerden
              dürüstlüğün aile içi ilişkilere ne tür katkılarının olduğunu sınıf içinde paylaşmalarını sağlayınız.


                                           AİLEMİZİN DÜRÜSTLÜK İLKELERİ
            ◾
            ◾
            ◾
            ◾
            ◾
            ◾





          114                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                                                    115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120