Page 125 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 125
ÖZ DENETİM
ROL MODELİM 3 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Aile ve toplumun öz denetim becerilerine etkisini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin, öz denetim becerilerini geliştirme sürecinde örnek alabilecekleri
Açıklaması kişilerin etkilerini fark edebilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Bilgi grafiği
tamamlanır. Kişisel gelişim planı hazırlanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
“Eğitimimin ilk yıllarında bende en büyük iz bırakan üç kişi, Mustafa
Kemal Atatürk’e ek olarak, annem Meryem, babam Abdülgani ve en
büyük abim Kenan’dı. Annem, Savur’un yanındaki küçük bir köyün
imamının okuma yazması olmayan bir kızıydı. Buna rağmen annem
tanıdığım en zeki kadındı, ileri düşünceliydi. Bütün çocukları onun
ısrarları sayesinde eğitimlerinde başarılı oldu. Babam, bildiğim
en çalışkan insandı. Benim idolümdü ve hâlâ da öyle... En büyük
ağabeyim Kenan, bana okuma yazmayı beş yaşımdayken öğretti
ve bu sayede okula, sınıf arkadaşlarımdan daha önde başladım.
Ayrıca ağabeyim, disiplinli çalışmasıyla hep daha iyiyi arayan biri
olarak benim için bir rol modeldi. Ağabeyim, Harp Okuluna girerek
ailemizde yükseköğrenime giren ilk kişi oldu. Kariyeri boyunca
kendi arkadaşları ve iş arkadaşları arasında adilliği, sıkı çalışması
ve kararlılığı ile çok saygı gördü. Türk Silahlı Kuvvetlerinde
Görsel 4.5.
tuğgenerallik rütbesine kadar yükseldi.”
Kaynak: Akkaş Şahin, (2018), (Düzenlenmiştir.)
a) Aziz Sancar’ın bu ifadelerini öz denetim bağlamında değerlendiriniz.
b) Aziz Sancar’ın başarılı bir bilim insanı olmasında ailesinin payı ne olabilir? Düşüncelerinizi
ifade ediniz.
c) Rol model aldığınız aile bireyleri kimlerdir? Nedenlerini açıklayınız.
ç) Aileniz, topluma mâl olmuş kişilerden kimleri örnek almanızı ister? Örnek vererek açıklayınız.
124 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 125