Page 154 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 154
2 SABIR
Sınıf İçi Etkinlik ÇÖZÜM ÇEMBERİM
Etkinliğin Aile ve toplumdaki istenmeyen davranışlara sabırla yaklaşarak çözüm üretebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin aile ve toplumda istenmeyen davranışlarla karşılaştıklarında sabır
Açıklaması göstererek çözüm odaklı düşünme basamaklarını uygulayabilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur, bilgi grafiği incelenir ve sorular sözlü olarak
cevaplanır. Çözüm odaklı düşünme yöntemi uygulanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve bilgi grafiğini incelemelerini isteyiniz.
Hayatın her anında istenmeyen durumlarla karşılaşılabilir. Anlık tepkiler verilmeyip
çözüm odaklı düşünülürse hem istenen yerine getirilir hem de insanlarla olumlu iletişim
kurulur. Bunu kolaylaştırmak için çözüm odaklı düşünmenin adımları uygulanabilir:
◼ Problemi anla: Karşılaşılan problemi etraflıca anlama
◼ Verilenler: Karşılaşılan problemle ilgili eldeki durumlar
◼ İstenenler: Problemin çözümüyle ulaşılmak istenen sonuç
◼ Önerilenler: Problemi çözmek için kullanılabilecek stratejiler
◼ Uygulama: Önerilenlerden birini veya birkaçını uygulama
◼ Kontrol: Problemin çözülüp çözülmediğini kontrol etme, problem çözülemediyse çözüm
odaklı düşünme basamaklarını tekrar uygulama
Verilenler
◼ Kantin görevlileri
yetişemiyor.
PROBLEMİ ANLA ◼ Öğrenciler sıra
kendilerine geldiğinde
ne alacaklarına karar
veriyor.
Kontrol
◼ Öğretmen, Kantinde sıra bekliyorsunuz.
öğrencileri ve kantin Kantin görevlilerinin yetişemediğini
görevlilerini uyardı. ve öğrencilerin sıra kendisine gelene İstenenler
◼ Kantin görevlileri hızlandı. kadar ne alacağına karar vermediğini Sıranın hızlı ilerlemesini
gözlemlediniz. Böyle devam ederse istiyorsunuz.
◼ Öğrenciler, daha hızlı
bir şekilde alışverişini teneffüs bitimine kadar alışveriş
tamamladı. yapma fırsatı bulamayacaksınız.
Öneriler
◼ Nöbetçi
öğretmenden
Uygulama
İkinci öneriyi uygulamaya yardım isteyebilirsiniz.
◼
karar verdiniz. Sıradaki öğrencilerden
daha hızlı karar
vermelerini rica
edebilirsiniz.
152 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 153