Page 154 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 154

2                                           SABIR
              Sınıf İçi Etkinlik                                     ÇÖZÜM ÇEMBERİM
          Etkinliğin   Aile ve toplumdaki istenmeyen davranışlara sabırla yaklaşarak çözüm üretebilme.
          Amacı

          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin aile ve toplumda istenmeyen davranışlarla karşılaştıklarında sabır
          Açıklaması  göstererek çözüm odaklı düşünme basamaklarını uygulayabilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur, bilgi grafiği incelenir ve sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Çözüm odaklı düşünme yöntemi uygulanır. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

         1.   Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve bilgi grafiğini incelemelerini isteyiniz.

                Hayatın her anında istenmeyen durumlarla karşılaşılabilir. Anlık tepkiler verilmeyip
                çözüm odaklı düşünülürse hem istenen yerine getirilir hem de insanlarla olumlu iletişim
                kurulur. Bunu kolaylaştırmak için çözüm odaklı düşünmenin adımları uygulanabilir:
                ◼   Problemi anla: Karşılaşılan problemi etraflıca anlama
                ◼   Verilenler: Karşılaşılan problemle ilgili eldeki durumlar
                ◼   İstenenler: Problemin çözümüyle ulaşılmak istenen sonuç
                ◼   Önerilenler: Problemi çözmek için kullanılabilecek stratejiler
                ◼   Uygulama: Önerilenlerden birini veya birkaçını uygulama
                ◼   Kontrol: Problemin çözülüp çözülmediğini kontrol etme, problem çözülemediyse çözüm
                   odaklı düşünme basamaklarını tekrar uygulama


                                                                    Verilenler
                                                                ◼  Kantin görevlileri
                                                                   yetişemiyor.
                                 PROBLEMİ ANLA                   ◼  Öğrenciler sıra
                                                               kendilerine geldiğinde
                                                               ne alacaklarına karar
                                                                     veriyor.


                   Kontrol
                 ◼  Öğretmen,               Kantinde sıra bekliyorsunuz.
             öğrencileri ve kantin       Kantin görevlilerinin yetişemediğini
              görevlilerini uyardı.     ve öğrencilerin sıra kendisine gelene       İstenenler
          ◼  Kantin görevlileri hızlandı.   kadar ne alacağına karar vermediğini   Sıranın hızlı ilerlemesini
                                         gözlemlediniz. Böyle devam ederse         istiyorsunuz.
            ◼  Öğrenciler, daha hızlı
             bir şekilde alışverişini     teneffüs bitimine kadar alışveriş
                 tamamladı.               yapma fırsatı bulamayacaksınız.

                                                                    Öneriler
                                                                    ◼  Nöbetçi
                                                                  öğretmenden
                                    Uygulama
                             İkinci öneriyi uygulamaya        yardım isteyebilirsiniz.
                                                             ◼
                                  karar verdiniz.              Sıradaki öğrencilerden
                                                                 daha hızlı karar
                                                                 vermelerini rica
                                                                  edebilirsiniz.

 152          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           153
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159