Page 158 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 158
3 SABIR
Sınıf İçi Etkinlik SABIR AĞACI
2. Öğrencilerden sabır göstererek sebat etmeye çalıştıkları olayları analiz etmeleri için sırasıyla
kökü, toprağı, gövdesi, dalları, meyveleri, zarar verici ve destekleyici unsurları olan bir ağaç
çizmelerini isteyiniz. Öğrencilere ağaçlarını çizerken aşağıdaki yönergeyi takip etmeleri için
rehberlik ediniz.
01 Ağacınızın köklerine;
◼ zorluklarla baş etmenize yardımcı olan ailevi özelliklerinizi,
◼ azim ve sabrıyla size ilham veren kişileri yazınız.
02 Ağacınızın toprağına;
◼ günlük hayatınızda yapmaktan zevk aldığınız etkinlikleri,
◼ şu ana kadar sebat ederek devam ettiğiniz durumları yazınız.
03 Ağacınızın gövdesine;
◼ yakınlarınızın sizi takdir ettiği yönleri,
◼ azimli ve sabırlı duruşunuzu destekleyici değerleri yazınız.
04 Ağacın dallarına;
◼ sebatkâr olduğunuzda elde edeceğiniz başarılarınızı, hayallerinizi,
beklentilerinizi yazınız.
05 Ağacın yapraklarına,
◼ hayalleriniz gerçekleştiğinde ailenizin yaşayacağı ve sizin
yaşayacağınız olumlu duygu ve düşünceleri yazınız.
06 Ağacın meyvelerine;
◼ sabırlı ve azimli olduğunuzda kendinize, ailenize ve topluma
sağlayacağınız katkıları yazınız.
07 Ağaca zarar veren unsurlara (böcek, fırtına, kuraklık vb.),
◼ hedeflerinize ulaşmak için çabalarken azimli ve sabırlı duruşunuzu
engelleyeceğini düşündüğünüz durumları yazınız.
Ağaca destek olan yağmur ve güneş ışığına;
08 ◼ vazgeçmeyi düşündüğünüz zamanlarda sizi yeniden motive edecek
kişi, değer, amaçlarınızı,
◼ size sabırlı ve azimli olmayı hatırlatan özlü sözleri yazınız.
156 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 157