Page 160 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 160

4                        BUZ DAĞININ        SABIR
              Sınıf İçi Etkinlik                                             ÖTEKİ YÜZÜ

          Etkinliğin   Zorluklar karşısında azimli ve kararlı olmanın bireye, aile ve topluma katkılarını fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin hedefe ulaşmanın sadece başarıdan ibaret olmadığını, zorluklar
          Açıklaması  karşısında yılmadan mücadele etmenin katkılarını fark edebilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Video izlenir. Metin okunur. Bilgi grafiği incelenir ve tamamlanır.
                      Sorular sözlü olarak cevaplanır. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.


         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden karekodda verilen videoyu izlemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


                                                      a)  Prof. Dr. Aziz Sancar’a göre başarının sırrı
                                                          nedir? Açıklayınız.
                                                      b)  Prof. Dr. Aziz Sancar’ın görüşleri
                                                          doğrultusunda kendinizi sabırlı görüyor
                                                          musunuz? Düşüncelerinizi sınıfla paylaşınız.
                                                      c)  Hedeflerine ulaşmak için çalışan bazı
                                                          insanların hedeflerinden vazgeçmesinin
                                                          nedenleri neler olabilir? Tartışınız.
              Görsel 5.3.






          2.  Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


                                         HAVUÇ, YUMURTA, KAHVE






            Bir babayla kızı dertleşiyorlarmış. Kızı, hayatında çok sıkıntı yaşadığından ve bunlarla nasıl
            baş edeceğini bilemediğinden bahsetmiş. Baba, kızını dinlemiş ve "Gel sana bir şey
            göstereceğim!" diye kızını mutfağa götürmüş. Ocağa üç tane eşit büyüklükte kap yerleştirmiş,
            üçüne de eşit miktarda su koyup altlarını eşit derecede yakmış. Birinci kaba bir havuç, diğerine
            bir adet yumurta, ötekine bir avuç çekilmemiş kahve çekirdeği koymuş. Üçünü de tam yirmi
            dakika pişirdikten sonra ocağı kapatmış. Masaya iki tabak ve bir boş bardak koymuş. Önce
            haşlanmış havucu, sonra artık epey pişmiş olan yumurtayı alıp bir tabağa koymuş. En sonunda
            suya iyice sinen tam kıvamındaki kahveyi alıp bir bardağa boşaltmış.
            “Kızım ne görüyorsun?”
            “Havuç, yumurta ve kahve…”
            Daha yakından bakmasını istemiş.
            “Ne görüyorum? Haşlanmış yumuşak bir havuç (Bunu yaparken çatalı havuca batırmış ve
            yumuşaklığını hissetmiş.), artık pişmekten içi katılaşmış bir yumurta (Yumurtayı eline almış
            hatta bir tarafından masaya vurup çatlatmış ve içini görmüş.), bir bardak kahve (Biraz içmiş.)
            hatta tadı oldukça iyi. Baba, bunu niçin bana gösteriyorsun?”

          Görsel 5.4.

 158          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           159
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165