Page 157 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 157

SABIR
                      SABIR AĞACI                         3                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Ailevi ve çevresel faktörlerin azim, sebat ve sabır göstermeye katkısını fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik; öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için azimli, sebatkâr ve sabırlı
          Açıklaması  olmalarında ailevi ve çevresel faktörlerin etkisini fark etmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur. Sabır ağacının bölümleri çizilir ve kısa cevaplarla
                      tamamlanır. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta, A4 kâğıt veya resim kâğıdı, renkli kalemler  Süre  30 dk.


         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden aşağıdaki kavram haritasını incelemelerini, metni okumalarını ve soruyu
             cevaplamalarını isteyiniz.



                                                SABIR






                         AZİM                                           SEBAT








                  İRADE                              MOTİVASYON                      KARARLILIK







                                            BAŞARMA GÜCÜ




             Azim; bir işe esaslı yönelmek, sabır         Sebat, engeller karşısında dayanma gücü
             ve sebat ile çalışmak, ciddiyet ortaya       ve yapılan işi başarılı olana kadar sabırla
             koymaktır. Azim, bir işe başlamadan          bıkmadan denemedir. Sebatın özünde
             yaşanabilecek tereddüdün ardından o işi      kararlılık ve motivasyon vardır. Sebat,
             yapma konusunda gösterilen kesin iradeyi     kararlılık ve motivasyon sahibi birey başarma
             yansıtır.                                    gücüne sahiptir.


                                                                            Kaynak: Doğan, (2016), (Düzenlenmiştir.)



              a)  Başarıyla tamamladığınız bir işin sabır, sebat ve azimle ilişkisini kavram haritasına göre
                  değerlendiriniz.




          156                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                                                    157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162