Page 157 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 157
SABIR
SABIR AĞACI 3 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Ailevi ve çevresel faktörlerin azim, sebat ve sabır göstermeye katkısını fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için azimli, sebatkâr ve sabırlı
Açıklaması olmalarında ailevi ve çevresel faktörlerin etkisini fark etmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur. Sabır ağacının bölümleri çizilir ve kısa cevaplarla
tamamlanır. Sorular sözlü olarak cevaplanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta, A4 kâğıt veya resim kâğıdı, renkli kalemler Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki kavram haritasını incelemelerini, metni okumalarını ve soruyu
cevaplamalarını isteyiniz.
SABIR
AZİM SEBAT
İRADE MOTİVASYON KARARLILIK
BAŞARMA GÜCÜ
Azim; bir işe esaslı yönelmek, sabır Sebat, engeller karşısında dayanma gücü
ve sebat ile çalışmak, ciddiyet ortaya ve yapılan işi başarılı olana kadar sabırla
koymaktır. Azim, bir işe başlamadan bıkmadan denemedir. Sebatın özünde
yaşanabilecek tereddüdün ardından o işi kararlılık ve motivasyon vardır. Sebat,
yapma konusunda gösterilen kesin iradeyi kararlılık ve motivasyon sahibi birey başarma
yansıtır. gücüne sahiptir.
Kaynak: Doğan, (2016), (Düzenlenmiştir.)
a) Başarıyla tamamladığınız bir işin sabır, sebat ve azimle ilişkisini kavram haritasına göre
değerlendiriniz.
156 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 157