Page 210 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 210
9 SÖYLEYECEK SAYGI
Okul Dışı Etkinlik SÖZÜM VAR
a) Kurultay ve istişare uygulamalarını duygu ve düşüncelere saygı kapsamında değerlendiriniz.
b) Ailevi bir meselenin istişare edilip eşlerin karara eşit düzeyde katılmasını, aile içinde
görüşlere saygı açısından değerlendiriniz.
c) Aile içi işlerinizde aile bireylerinizle görüş alışverişinde bulunuyor musunuz? Örnek vererek
açıklayınız.
ç) Bir konuda görüşlerinizin alınması size neler hissettirir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.
2. Öğrencilerden aşağıdaki metinleri okumalarını ve aile içinde görüşlere saygılı olma bağlamında
yorumlamalarını isteyiniz.
Rablerinin çağrısına uyarlar, namazı özenle
kılarlar. İşleri de aralarındaki danışma ile yürür.
(Şûrâ suresi, 38. ayet)
Hz. Peygamber (s.a.v.) “Sizden biriniz kardeşiyle
istişâre etmek isterse kardeşi görüşünü
söyleyerek ona yol göstersin.” buyurmuştur.
(İbn Mâce, Edeb, 37)
Her birey istediğini düşünmek, istediğine inanmak,
kendine göre siyasi bir fikre sahip olmak (…) hak
ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine, vicdanına
egemen olunamaz.
Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
Herkes, düşünce ve kanaat hürriyetine sahiptir. Her
ne sebep ve amaçla olursa olsun kimse, düşünce
ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; düşünce ve
kanaatleri sebebiyle kınanamaz ve suçlanamaz.
T.C. Anayasası 25. Madde
Bir kimsenin düşüncesini açıklayamaması köleliktir.
(Euripides – Oripides)
Görsel 6.41.
208 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 209