Page 277 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 277
SORUMLULUK GELENEKLERDEN GELEN
SORUMLULUKLAR 7 Sınıf İçi Etkinlik
a) Sözlü kuralların kişiye ve topluma yüklediği sorumluluklar neler olabilir? Örnekler veriniz.
b) Gelenek, görenek, örf ve âdetlerden oluşan sözlü kuralların bağlayıcılığını günlük yaşamdan
hareketle değerlendiriniz.
c) Bireyin sorumluluk sahibi olmasında sözlü kuralların etkileriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?
3. Öğrencilere aşağıdaki atasözleriyle örtüşen gelenek, görenek, örf ve âdetleri yansıtan
örnekler bulmalarını söyleyiniz. Gönüllü öğrencilerden bu örnekleri pandomim tekniğiyle
canlandırmalarını, diğerlerinin ise atasözlerini tahmin etmelerini ve soruları cevaplamalarını
isteyiniz.
ATASÖZLERİ
◼ Haklı söz haksızı Bağdat’tan çevirir.
◼ Akıl akıldan üstündür.
◼ Bin bilirsen bir bilene sor.
◼ Kendinden büyüğüne danışmayınca iş görme.
◼ Atalar sözünü tutmayanı yabana atarlar.
◼ Çok bilen (söyleyen) çok yanılır.
a) Tablodaki atasözlerini aile, toplum ve sorumluluk bağlamında yorumlayınız.
b) Toplumsal sorumluluğun gereği olarak gelenek ve göreneklere uymanın önemi nedir?
Açıklayınız.
c) Günümüzde gelenek göreneklerin ailede ve toplumda bireye yüklediği sorumluluklar
hakkında ne düşünüyorsunuz?
276 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 277