Page 294 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 294
1 SUYUMUZU KORUMAK, VATANSEVERLİK
Sınıf İçi Etkinlik ÜLKEMİZİ KORUMAK
a) Bilgi grafiğindeki su tüketim dağılımını evinizdeki su kullanımıyla karşılaştırınız.
b) Evinizdeki su tüketimini azaltmak için bilgi grafiğindeki hangi önlemleri uyguluyorsunuz?
c) Su tüketimini azaltmak için başka ne tür önerilerde bulunabilirsiniz? Örnekler veriniz.
3. Aşağıdaki açıklamaları öğrencilerinize okuyunuz. Verilen genel ağ adresinden “su ayak izi hesap
makinesi”ni açınız. Genel ağ sayfasındaki ilgili soruları sorarak öğrencilerin su ayak izlerini
hesaplamalarına ve çıkan sonucun ülkemiz için ne anlama geldiğini tartışmalarına rehberlik
ediniz.
Yeşil Su Ayak İzi
Tarım ve orman ürünlerinin üretim süreçlerinde tüketilen yağmur suyu miktarıdır. Topraktan
buharlaşan ve ürün içerisinde hapsolan su miktarını gösterir.
Mavi Su Ayak İzi
Ürün ve hizmetlerin üretimlerinin gerçekleşebilmesi için tüketilen yüzey ve yer altı suyu
miktarıdır.
Gri Su Ayak İzi
Bir ürünün tüm üretim aşamalarında kirletilen temiz su kaynağı miktarıdır.
https://www.kaski.gov.tr/Cdn/ayakizi.php#/section_2
4. Öğrencilerden aşağıdaki örnek durumlardan birini seçerek hazırlıksız konuşma yapmalarını
isteyiniz.
Yusuf Bey denizi çok seven bir
balıkçıdır. İnsanların sorumsuzca
Feyza Hanım, göl kıyısında denizi kirletmesi sonucunda
küçük bir köyde yaşamaktadır. balıkların yaşam alanlarının
Yanlış ve aşırı su kullanımı zarar gördüğünü fark etmiştir.
nedeniyle gölün suyu Denizlerle ilgili bir belgeselde bu
çekilmiştir. Kuraklık nedeniyle durumu dile getirecektir.
köylüler göç etmeye Siz olsaydınız
başlamıştır. Başta göçmen neler Hilal Hanım Konya’da yaşayan
kuşlar olmak üzere zamanla bir çiftçidir. Toprağını çok
turistler de köye uğramaz söylerdiniz? sevmektedir. Yer altı sularıyla
olmuştur. Bu duruma üzülen ekinlerini sulamaktadır. Yaşanan
Feyza Hanım sosyal medyada kuraklık nedeniyle yer altı suları
“Suyuma Dokunma!” diyerek azalarak obruklar oluşmuştur.
bir konuşma yapacaktır. Bu durumu haber yapmak
isteyen yerel bir gazeteciye
açıklamalar yapacaktır.
Görsel 9.2.
Kaynak: Anadolu Ajansı, (2021), (Düzenlenmiştir.)
293
292 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 2 9 3