Page 296 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 296

VATANSEVERLİK
                                                   2
              Sınıf İçi Etkinlik                              AİLEDE  VATANSEVERLİK
          Etkinliğin   Vatanseverlik değerini kazandırma sürecinde ailenin rolünü fark edebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin vatanseverliğe ilişkin davranışları kazandırmada ailenin işlevini fark
          Açıklaması  edebilmeleri için hazırlanmıştır.
                      Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Görsel incelenir, metin okunur ve sorular sözlü olarak
                      cevaplanır. Bilgi grafiği tamamlanır. Kontrol listesi doldurulur.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta                                            Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Öğrencilerden aşağıdaki görseli incelemelerini ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.



















                                Görsel 9.3.        Nuri İyem, Dededen Toruna Atatürk Türküleri
             a)  Duvardaki resimler vatan sevgisiyle ilgili neleri çağrıştırmaktadır? Düşüncelerinizi paylaşınız.
             b)  Dede, torunlarına vatan sevgisini ifade etmeye yönelik neler anlatıyor olabilir?
                 Düşüncelerinizi açıklayınız.
             c)  Vatanseverlik bilincinin oluşmasında aile büyüklerinin etkisini yorumlayınız.
             ç)  Görseldeki gibi bir aile ortamında yetişen bireylerin vatan sevgisini göstermeye yönelik hangi
                 davranışlarda bulunması beklenir? Örnekler vererek açıklayınız.

          2.  Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.


                            MUAZZEZ İLMİYE ÇIĞ’IN BİR ANISI
           Babası öğretmen olduğunda ilk olarak Armutlu’ya tayin edildi. Oradan
           da Pazarcık ilçesine tayin oldu. Birinci Dünya Savaşı’nın en yoğun
           olduğu dönemlerde yokluktan ve ailesinin vatanseverliğinden şu şekilde
           bahseder: “Ekmek bulamıyorduk, mısır unundan ekmek yapanların
           sofralarından bir akraba çocuğuyla birlikte kalan ekmek kırıntılarını
           toplardık. Babam Pazarcık’ta görevini yaparken İkinci İnönü Savaşı
           başlamıştı. Düşman Pazarcık’a girmiş ve babam o gün okuldan eve
           gelirken okulun büyük bayrağını eve getirmişti. Annem bayrağı neden getirdiğini sorduğunda babam,
            -İlk yapacakları şey bayrağı yırtmak olur, nasıl bırakırdım orada bayrağı, demişti.”
                                                                           Kaynak: Çavuş, (2018), (Düzenlenmiştir.)


              a)  Bayrak sevgisinin Türk milleti için vazgeçilmez bir değer olmasının nedenleri neler olabilir?
                 Düşüncelerinizi paylaşınız.
              b)  Bayrak sevgisiyle vatanseverlik ilişkisi hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
              c)  Bayrak sevgisini göstermenin yolları neler olabilir? Örnekler veriniz.
 294          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                           295
   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301