Page 300 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 300
3 YEDİDEN YETMİŞE VATANSEVERLİK
Sınıf İçi Etkinlik VATAN SEVGİSİ
OLUŞABİLECEK
SORUNLAR
Birey için Toplum için
olumsuz etkileri olumsuz etkileri
Görsel 9.12.
3. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
TEKÂLİF-İ MİLLİYE EMİRLERİ
Mustafa Kemal, yasanın kendine tanıdığı yetkiye dayanarak 7–8 Ağustos 1921 tarihlerinde iki gün
içinde on buyruktan oluşan “Tekâlif-i Milliye Emirleri”ni yayımladı. Türk halkına birçok yükümlülük
getirdiği için bu emirlere “Tekâlif-i Milliye Emirleri” (Ulusal Yükümlülükler Emirleri) denmiştir.
Mustafa Kemal Paşa, Tekâlif-i Milliye Emirleri’ni yayımlamadan önce yaptığı konuşmasında bu
emirlerin amacını şöyle özetlemiştir:
“Memleket ve milletin maddi ve manevi bütün kuvvetlerini sonucun elde edilmesine yöneltmek
için hiçbir tedbir ve girişimde müsamaha edilmeyerek, ne yer ve zaman ve ne de vatan mefhumu
karşısında ayrıntıdan ibaret olan diğer düşünceler ile bağlı olmayarak düşman ordusunun yok
edilmesinden ibaret olan bu tek amaca ulaşmak için zorunlu olan her şey yapılacaktır.”
2 No’lu Tekâlif-i Milliye Emri: Ülkede her aile birer kat çamaşır, birer çift çorap ve çarık
hazırlayıp Tekâlif-i Milliye Komisyonu’na teslim edecekti.
Kaynak: Atatürk Ansiklopedisi, (2023), (Düzenlenmiştir.)
a) Metne göre Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında ailelerin katkıları nelerdir? Örnek vererek
açıklayınız.
b) Kurtuluş Savaşı yıllarında yaşasaydınız Tekâlif-i Milliye Emirleri’ne destek verirken duygu
ve düşünceleriniz nasıl olurdu?
c) Vatan sevginizi günlük yaşamda hangi faaliyetlerle gösterdiğinizi düşünüyorsunuz?
Örnekler veriniz.
298 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 299