Page 303 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 303

VATANSEVERLİK
                    ADSIZ                                 4
                    KAHRAMANLAR                                                     Sınıf İçi Etkinlik


            − Anlat bakalım baba!
            − Askerden kaçanları ortalıkta görmüyorduk ama kulağımıza geliyordu. Kaçaklar yakalanırım
            korkusuna evine ocağına gelmezmiş. Kimi dağa çıkıp eşkıyalık edermiş. Kimi de bir kıyıya siner,
            mektup yazıp evden para istermiş. Bir ay önce bana da bir mektup geldi. Muhtar getirdi. “Hah!”
            dedim, oğlan askerden kaçtı, para ister. Benim okumam yazmam yok. Utancımdan kimseye
            okutamadım. Muhtar her önüne gelene demiş bana mektup geldiğini. Ele güne bakamaz oldum.
            Dünyaya kahrettim, eve kapandım.
            İhtiyar eğildi, bağlı elleriyle yün çorabının arasından katlanmış bir kâğıt çıkardı.
            − Aha, mektup bu!.. Alın, okuyun. Neredeyim diyorsa gidin yakalayın.
            Mahkeme Başkanı Mustafa Necati kâğıdı açtı, okudu. Birden yerinden fırladı, ağlayarak kürsüden
            indi. İhtiyarın önüne geldi. Boğuk sesiyle hıçkırdı:
            − Baba, bizi bağışla. Küçük oğlun da İnönü’de şehit düşmüş. Sana gelen mektup askerlik
            şubesinin şehitlik ilmühaberi imiş.
            İhtiyar elini öpmek isteyen Mustafa Necati Bey’i durdurdu:
            − Vatan sağ olsun! Siz aslanlarım sağ olun!

                                                                                                                                      Kaynak: Müderrisoğlu, (2018), (Düzenlenmiştir.)


              a)  Mahkeme Reisi Mustafa Necati Bey’in gözyaşlarının nedeni neler olabilir?
              b)  Oğulları şehit olmasına rağmen bir babanın “Vatan sağ olsun!” diyebilmesinin nedenleri
                 neler olabilir? Açıklayınız.
              c)  Savaş zamanında cepheden cepheye korkusuzca koşan milletimiz, barış zamanında
                 vatanseverliğini göstermek için neler yapabilir?

          3.  Öğrencilerden vatansever ailelerin özelliklerinin neler olabileceği konusunda düşüncelerini
              paylaşmalarını isteyiniz. Bu düşünceleri listeleyelerek sınıfla birlikte değerlendiriniz.


                   Ülkenin          Vatanın          Ülkenin
                 menfaatini        bölünmez        kalkınmasına
                kendisinin ve    bütünlüğü için    katkı sunan
               ailesinin önünde   bir arada, barış   çalışmaları
                    tutar.       ve uyum içinde    desteklerler.
                                    yaşarlar.


         KONTROL LİSTESİ

         Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
         düşündükleriniz için “Evet”i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
                                   Değerlendirme Ölçütleri                           Evet    Hayır

          Vatan sevgisinin yüklediği görev ve sorumlulukları bilirim.
          Vatansever bir birey yetiştirmek için ailelerin yapması gerekenleri bilirim.
          Vatanseverliğin fedakârlık gerektirdiğini kabul ederim.
          Vatanım için fedakârlık yapmaya istekli olurum.

          Vatan uğruna hayatını ortaya koyanlara değer veririm.


          302                                                                        Hazırlayan: Feyza KILIÇ                                                                                                      303
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308