Page 351 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 351
EL ELE VERMEYİNCE TAŞ
YARDIMSEVERLİK
YERİNDEN OYNAMAZ 9 Aile ile İrtibatlı Etkinlik
2. Öğrencilerden aşağıdaki görevi yerine getirmelerini isteyiniz. Görev için öğrencilere bir hafta
süre veriniz. Öğrencilerden sürenin bitiminde video günlüklerini ve görevle ilgili düşüncelerini
sınıfta paylaşmalarını isteyiniz.
GÖREV
◼ Kültürel mirasımızın bir parçası olan ve yardımlaşmayla yapılan
yiyeceklerden (keşkek, aşure, ekmek, arabaşı vb.) belirlediğiniz
birini seçerek yapımını öğreniniz.
◼ Ailenizden veya yapımını bilen birinden yardım alarak yiyeceği
hazırlayınız.
◼ Yakın bulduğunuz kişilerle paylaşınız.
◼ Görevin hazırlık ve uygulama süreci için kısa bir video günlük
hazırlayınız.
Görsel 10.30.
◼ Hazırladığınız video günlüğü sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için “Evet”i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
İmece geleneğinin toplumsal dayanışmaya katkı sağladığını bilirim.
Kültürümüzde birçok dayanışma örneği olduğunu bilirim.
Dayanışmanın bireye, aileye ve topluma katkı sağladığına inanırım.
Dayanışma kültürünün gelecek kuşaklara aktarılmasında istekli olurum.
Dayanışma ve yardımlaşma faaliyetlerine katılmaya özen gösteririm.
350 Hazırlayan: Serap ATAOĞLU 351