Page 92 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 92
DÜRÜSTLÜK
2
Sınıf İçi Etkinlik AİLEMLE GÜÇLÜYÜM
Etkinliğin Aile bağlarını dürüstlükle güçlendirebilmek için kararlar alabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin, aile içindeki dürüstlüğün önemini fark edebilmeleri, aile içi bağları
Açıklaması dürüstlük aracılığıyla güçlendirebilmeleri için hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metinler okunur. Sorular, sözlü olarak cevaplanır. Metin
tamamlanır. Altı şapka tekniği uygulanır. Kontrol listesi doldurulur.
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencilerden aşağıdaki metinleri okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Ailede öğrenilen ve ahlaka dönüşen Güveni korumanın en kolay yolu, bireyin
davranışlar bireyler tarafından topluma da kendine ve diğer insanlara karşı dürüst
yansıtılır. Annesine yalan söylemeyen bir davranmasıdır. Güven üzerine inşa
çocuk arkadaşına, öğretmenine de yalan edilmeyen hiçbir ilişki uzun ömürlü olmaz.
söylemez. Güven duygusuyla ailede tanışmış Bireylerin birbirine güvenmediği toplumda
olan birey, çevresindeki insanlara güven duyar. huzur ve mutluluk olmaz.
Kaynak: Tuncel, (2022), (Metnin aslına sadık kalınmıştır.) Kaynak: Tuncel, (2022), (Metnin aslına sadık kalınmıştır.)
a) Güven duygusunun ailede oluşmasını sağlayan etkenler neler olabilir? Açıklayınız.
b) Hangi davranışların ailede dürüstlüğün pekişmesine katkı sağlayacağını düşünüyorsunuz?
Örnekler veriniz.
2. Öğrencilerden birey ve aile arasındaki dürüstlük ilişkisine yönelik bilgi grafiğini örnek
cümlelerdeki gibi tamamlamalarını isteyiniz.
ailemle aramdaki güven bağları güçlenir.
........................................................................................................
Ben aileme karşı dürüst olursam... ........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
90 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 91