Page 94 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 94
DÜRÜSTLÜK
2
Sınıf İçi Etkinlik AİLEMLE GÜÇLÜYÜM
4. Öğrencileri altı gruba ayırınız. Gruplardan “Kaşağı” metnindeki dürüstlükle ilgili sorunu altı
şapkalı düşünme tekniğiyle çözümlemelerini isteyiniz. Seçilen sözcüler aracılığıyla grup
fikirlerinin sınıfla paylaşılmasını sağlayınız.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
KARARLAR ALARAK SÜRECİ NESNEL TARAFSIZ YARATICI
YÖNETEN
SÜREÇ, KURAL VE PLAN ODAKLI TARAFSIZ BİLGİLERE ODAKLI YENİ DÜŞÜNCE VE ÇÖZÜMLERE
ODAKLI
KARAMSAR İYİMSER DUYGUSAL
SORUN, RİSK VE TEHDİTLERE KAZANIMLARA ODAKLI DUYGULAR, ÖNSEZİLER VE
ODAKLI SEZGİLERE ODAKLI
Görsel 3.3.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Dürüst olmamın aileme karşı bir sorumluluk olduğunu fark ederim.
Aileme karşı dürüst olmamın kişiliğime katkılarını bilirim.
Sorunlar karşısında dürüst kalmaya istekli olurum.
Dürüstlüğümle örnek bir birey olmak için çabalarım.
Aile içi bağları güçlendirebilmek için olumlu kararlar alırım.
92 Hazırlayan: Dr. Kaan TANYERİ 93