Page 94 - Değerler Eğitimi Aile ve Toplum
P. 94

DÜRÜSTLÜK
                                                   2
              Sınıf İçi Etkinlik                                      AİLEMLE GÜÇLÜYÜM

          4.  Öğrencileri altı gruba ayırınız. Gruplardan “Kaşağı” metnindeki dürüstlükle ilgili sorunu altı
             şapkalı düşünme tekniğiyle çözümlemelerini isteyiniz. Seçilen sözcüler aracılığıyla grup
             fikirlerinin sınıfla paylaşılmasını sağlayınız.

                                         ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ








            KARARLAR ALARAK SÜRECİ              NESNEL TARAFSIZ                     YARATICI
                    YÖNETEN
           SÜREÇ, KURAL VE PLAN ODAKLI      TARAFSIZ BİLGİLERE ODAKLI      YENİ DÜŞÜNCE VE ÇÖZÜMLERE
                                                                                      ODAKLI

















                   KARAMSAR                         İYİMSER                        DUYGUSAL

            SORUN, RİSK VE TEHDİTLERE          KAZANIMLARA ODAKLI            DUYGULAR, ÖNSEZİLER VE
                     ODAKLI                                                     SEZGİLERE ODAKLI










          Görsel 3.3.

          KONTROL LİSTESİ

          Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
          düşündükleriniz için "Evet"i, sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.


                                   Değerlendirme Ölçütleri                           Evet    Hayır
          Dürüst olmamın aileme karşı bir sorumluluk olduğunu fark ederim.
          Aileme karşı dürüst olmamın kişiliğime katkılarını bilirim.
          Sorunlar karşısında dürüst kalmaya istekli olurum.
          Dürüstlüğümle örnek bir birey olmak için çabalarım.
          Aile içi bağları güçlendirebilmek için olumlu kararlar alırım.

 92          Hazırlayan:  Dr. Kaan TANYERİ                                                           93
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99