Page 54 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 54
14
SORALIM, ÖĞRENELİM Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Oruç ibadetiyle ilgili temel konuları kavrayabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin oruçla ilgili merak edebilecekleri konularda bilgi edinmelerini sağlamak
Açıklaması amacıyla hazırlanmıştır.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Öğrenciler gruplara ayrılır, yarışma yapılır. Kontrol listesi
doldurulur.
İlişkili Yardımlaşma, öz denetim, sorumluluk
Değerler
Araç Gereç Etkileşimli tahta Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Öğrencileri 3-6 kişilik gruplara ayırınız. Aşağıdaki yönergeyi öğrencilere okuduktan sonra
soruları sırayla sorunuz ve süreyi takip ediniz. Her soru için verilen sürenin bitiminde
karekoddaki açıklamaları açınız. Doğru cevap veren grupların puanlarını tahtaya yazınız.
YARIŞMA YÖNERGESİ
• Etkileşimli tahtada yer alan sorular grupça cevaplanacaktır.
• Tüm grup üyeleri sürece dâhil olmalıdır.
• Grup üyeleri kendi aralarında konuşabilir ancak diğer gruplarla iletişim kurmamalıdır.
• Gruplar cevap için kullanacakları kalem, kâğıt ve silgi dışındaki materyalleri sıradan
kaldırmalıdır.
• Etkileşimli tahtada açılan sorular için grupların cevaplarını yazmaları ve süre
tamamlandığında cevap kâğıtlarını kaldırmaları gerekmektedir.
• Her sorunun cevabı yanında belirtilen sürede bitirilmelidir.
• Süre tamamlandığında cevap kâğıtlarını kaldırmayan grupların cevapları geçersiz
sayılacaktır.
• Soruların doğru cevabı ve açıklaması karekodda verilmiştir.
• İlk 20 soruda eşitliğin bozulmaması hâlinde yedek üç soruya geçilecektir.
• Gruplara her doğru cevap için 10 puan verilecektir.
• En yüksek puanı alan grup yarışmayı kazanacaktır.
Soruların cevaplarına ve açıklamalara bu karekoddan ulaşabilirsiniz.
52 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü