Page 59 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 59
15
Okul Dışı Etkinlik NİYETLİYİM
b) Ramazan orucunun hangi açılardan irade eğitimine katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Günlük yaşamdan örnekler veriniz.
Ramazan Orucunun Günlük Yaşamdan Örnek
İrade Eğitimine Katkıları Olabilecek Durumlar
Öz disiplini geliştirir. Birey, sosyal medyaya ayırdığı süreyi kontrol
altında tutarak sorumluluklarına daha çok
zaman ayırabilir.
2. Öğrencilerden hadisleri okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Allah Resûlü bir
gün “Oruç, oruçluya
Oruç bir kalkandır. yakışmayan şeylerle
Oruçlu saygısızlık Kim yalan konuşmayı ve zedelenmedikçe (tutan
yapmasın, kötü yalan dolanla iş yapmayı
konuşmasın. Eğer biri terk etmezse Allah o için) bir kalkandır.”
buyurdu. Ashâb-ı
kendisiyle dövüşmeye kimsenin yemesini, Kirâm: “(Oruçlu) Onu
veya sövüşmeye içmesini bırakmasına
ne ile zedeler?” diye
kalkışırsa iki defa "Ben kıymet vermez sorunca Resûl-i Ekrem:
oruçluyum." desin (Buhârî, Savm, 8) “Yalan ve gıybetle...”
(Buhârî, Savm, 2)
cevabını verdiler
(Nesâî, Sıyâm, 43)
a) Hadislerin irade eğitimiyle ilişkisi ne olabilir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
b) Oruç ibadetini yerine getirirken hadislerde bahsedilen hususları günlük hayatta
uygulayabilmek için neler yapılabilir? Önerilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
c) Hadislerde bahsedilen hususlara dikkat ederek oruç tutan kişilerin başka hangi konularda
dikkatli ve özenli olmasını beklersiniz? Örnekler veriniz.
ç) Orucu hakkıyla tutmayı zorlaştıran durumlar neler olabilir? Günlük hayattan örnekler veriniz.
d) Orucu hakkıyla tutmayı zorlaştıran durumlara karşı ne tür önlemler alınabilir? Açıklayınız.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 57