Page 116 - Değerler Eğitimi
P. 116
1 ÖZ DENETİM
Sınıf İçi Etkinlik ÖZ DENETİMLİ OLMAK
2. Cümleleri öğrencilerle paylaşınız. Öğrencilerin altı çizili ifadelerden kendilerine uygun olanları
seçmelerini isteyiniz.
Bir işe başlarken zorlanırım /zorlanmam .
Başladığım işi zamanında tamamlayabilirim /tamamlayamam .
Aldığım kararları her zaman istikrarlı bir biçimde uygulayabilirim /uygulayamam .
İstediğim bir şeyin benim için gerçekten ihtiyaç olup olmadığını sorgularım /sorgulamam .
Eylemlerimde ve sözlerimde bilinçli olmaya özen gösteririm /göstermem .
Sağlığıma, çevreme zarar veren ya da zarar verme ihtimali olan düşünce ve davranışlara karşı mesafeli olurum
/olmam .
3. Öğrencilerin seçtikleri ifadeleri gözden geçirmelerini isteyiniz. Soruları cevaplamalarını
sağlayınız.
a) Seçimlerinizi etkileyen sebepler nelerdir? Açıklayınız.
b) Öz denetim bireyde nasıl geliştirilir? Önerilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
◾
◾
◾
◾
◾
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Öz denetimli olmanın hayatın birçok alanını etkilediğini fark ederim.
Öz denetimli olmanın önemine inanırım.
Düşünce ve davranışlarımı kontrol edebilirim.
Günlük hayatta öz denetimli olmam gereken yerleri fark ederim.
Öz denetim sahibi olmanın birey ve toplum hayatına katkılarını bilirim.
Hazırlayan: Ertuğrul BOZKURT 115