Page 121 - Değerler Eğitimi
P. 121

ÖZ DENETİM  ZAMANIM VE
                      ÖNCELİKLERİM                        4                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Zaman yönetimi konusunda hayattaki öncelikleri belirlemenin önemini kavrayabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin farklı isteklerine ulaşmak için öncelik sırasına göre zaman ve emek
          Açıklaması  harcamada öz denetim geliştirebilmeleri üzerinedir.
                      Öğrencilere örnek bir durum verilir ve bu örnek durumla ilgili soruların cevaplanması istenir.
                      Piramit grafik üzerine öğrencilerin hayatındaki ögeleri önem derecesine göre yazmaları sağlanır.
                      Öğrencilerin 24 saatlik zaman dilimini en verimli şekilde nasıl değerlendirecekleri konusunda
                      bir paragraf yazmaları istenir ve yazılan paragraflar öğrencilere okutulur. Bir özdeyiş ve ilgili bir
                      görsel verilerek öğrencilere yorumlatılır. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmaları sağlanır.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Örnek durumu etkileşimli tahtaya yansıtınız ve okuyunuz. Örnek durumla ilgili soruları
             öğrencilerin yorumlamalarını sağlayınız.

           İçerisinde 5 kg elmas, 10 kg altın,     a)  Bu durumda hangi madenden kaçar kg alırdınız?
           20 kg gümüş, 50 kg alüminyum                Gerekçeleriyle açıklayınız.
           ve bol miktarda da değersiz
           renkli cam parçaları bulunan bir        b)  Küpünüze ilk önce hangi madeni koyardınız?
           hazine buluyorsunuz. Bulduğunuz             Neden?
           hazineden küpünüze en fazla 24          c)  Örnek durumda verilen 24 kg kapasiteli küp ve
           kg yük doldurabilme imkânınız var.          değerli madenler, gerçek yaşamda nelere karşılık
                                                       geliyor olabilir? Tahminlerinizi sınıfla paylaşınız.

                    Örnek Durum



          2.  Örnek durumda geçen 24 kg kapasiteli küp ve değerli madenlerin gerçek yaşamdaki 24 saatlik
             zaman dilimini ve önemli işleri temsil ettiğini açıklayınız. Öğrencilerin aşağıda verilen maddeleri
             önem derecesine göre piramit grafiğe yazmalarını isteyiniz. Grafiğin en geniş tabakasından en
             dar tabakasına doğru önem derecesinin azaldığını belirtiniz. Sonra grafik bilgilerini sınıfla sözlü
             olarak paylaşmalarını sağlayınız.

         I.   İnançların gereklerini yerine getirme     IV.   Aile içi görev ve sorumluluklar
         II.  Oyun ve eğlenceler                        V.   Arkadaşlarla vakit geçirme
         III.  Eğitim ve okulla ilgili görevler         VI.   Sosyal etkinlikler (geziler, seyahatler, ziyaretler
                                                            vb.)


                                                        ............................................................................................


                                                        ............................................................................................
                                                        ............................................................................................

                                                        ............................................................................................

                                                        ............................................................................................

                                                        ............................................................................................


         Görsel 1
          120                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126