Page 121 - Değerler Eğitimi
P. 121
ÖZ DENETİM ZAMANIM VE
ÖNCELİKLERİM 4 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Zaman yönetimi konusunda hayattaki öncelikleri belirlemenin önemini kavrayabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin farklı isteklerine ulaşmak için öncelik sırasına göre zaman ve emek
Açıklaması harcamada öz denetim geliştirebilmeleri üzerinedir.
Öğrencilere örnek bir durum verilir ve bu örnek durumla ilgili soruların cevaplanması istenir.
Piramit grafik üzerine öğrencilerin hayatındaki ögeleri önem derecesine göre yazmaları sağlanır.
Öğrencilerin 24 saatlik zaman dilimini en verimli şekilde nasıl değerlendirecekleri konusunda
bir paragraf yazmaları istenir ve yazılan paragraflar öğrencilere okutulur. Bir özdeyiş ve ilgili bir
görsel verilerek öğrencilere yorumlatılır. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmaları sağlanır.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Örnek durumu etkileşimli tahtaya yansıtınız ve okuyunuz. Örnek durumla ilgili soruları
öğrencilerin yorumlamalarını sağlayınız.
İçerisinde 5 kg elmas, 10 kg altın, a) Bu durumda hangi madenden kaçar kg alırdınız?
20 kg gümüş, 50 kg alüminyum Gerekçeleriyle açıklayınız.
ve bol miktarda da değersiz
renkli cam parçaları bulunan bir b) Küpünüze ilk önce hangi madeni koyardınız?
hazine buluyorsunuz. Bulduğunuz Neden?
hazineden küpünüze en fazla 24 c) Örnek durumda verilen 24 kg kapasiteli küp ve
kg yük doldurabilme imkânınız var. değerli madenler, gerçek yaşamda nelere karşılık
geliyor olabilir? Tahminlerinizi sınıfla paylaşınız.
Örnek Durum
2. Örnek durumda geçen 24 kg kapasiteli küp ve değerli madenlerin gerçek yaşamdaki 24 saatlik
zaman dilimini ve önemli işleri temsil ettiğini açıklayınız. Öğrencilerin aşağıda verilen maddeleri
önem derecesine göre piramit grafiğe yazmalarını isteyiniz. Grafiğin en geniş tabakasından en
dar tabakasına doğru önem derecesinin azaldığını belirtiniz. Sonra grafik bilgilerini sınıfla sözlü
olarak paylaşmalarını sağlayınız.
I. İnançların gereklerini yerine getirme IV. Aile içi görev ve sorumluluklar
II. Oyun ve eğlenceler V. Arkadaşlarla vakit geçirme
III. Eğitim ve okulla ilgili görevler VI. Sosyal etkinlikler (geziler, seyahatler, ziyaretler
vb.)
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
Görsel 1
120 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü