Page 122 - Değerler Eğitimi
P. 122
4 ZAMANIM VE ÖZ DENETİM
Sınıf İçi Etkinlik ÖNCELİKLERİM
3. Soruları öğrencilerin cevaplamalarını sağlayınız.
a) Grafikte sıraladığınız ögelere verdiğiniz değer ile bu ögelere gerçek hayatta ayırdığınız süreyi
ne kadar uyumlu görüyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfla paylaşınız.
b) Bir gün içerisinde neler yaptığınızda zamanınızı verimli kullandığınızı hissedersiniz?
4. Özdeyiş ve görseli etkileşimli tahtada açarak öğrencilere yorumlatınız. Öğrenci yorumlarından
sonra zaman yönetiminin öz denetim değeri ile ilişkisini açıklayınız.
"Mücevherler vakitle alınabilir
ama vakitler mücevherle
alınamaz." (Hz. Mevlâna)
Görsel 2
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunuzu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Zaman yönetimi konusunda öz denetimli olmayı önemserim.
Önceliklerimi belirleme ve etkili zaman yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilirim.
Zamanımı verimli bir şekilde planlayabilirim.
Öz denetimin geliştirilebilir bir yetenek olduğunu fark ederim.
Öz denetimli olmanın birey ve topluma katkılarını bilirim.
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
Hazırlayan: Mustafa KONUŞUM 121