Page 152 - Değerler Eğitimi
P. 152
5 SABIR
Sınıf İçi Etkinlik SABRI TAVSİYE
Etkinliğin Sabır gösterilmesi gereken durumları fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin çalışmalarında ve günlük yaşamında karşılaşabileceği zorluklarda sabırlı
Açıklaması olabilmesi ve sabrı tavsiye edebilmesi için geliştirilmiştir.
Bilgi köşesi öğrencilere okunur. Soruların öğrenciler tarafından cevaplanması istenir.
Öğrencilere örnek senaryolar verilir ve onlar hakkında konuşma yapmaları sağlanır. Kontrol
listesinin öğrenciler tarafından doldurulmasına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Bilgi köşesini öğrencilere okuyunuz. Öğrencilerden soruları cevaplamalarını isteyiniz.
Bilgi Köşesi Sabır, Türk dil kurumu tarafından "acı, yoksulluk, haksızlık vb. üzücü
durumlar karşısında ses çıkarmadan onların geçmesini bekleme
erdemi, dayanç" ve "olacak veya gelecek bir şeyi telaş göstermeden bekleme" şeklinde
tanımlanmıştır. Sabır, bireyin özel hayatında gerçekleşen ve toplumsal yaşama
yansımaları olan bir değerdir. Bundan dolayı gerek birey gerekse toplum için son
derece önemlidir. "Sabır, bireyleri olumsuz duygulardan kurtaran ve yaşam kalitesini
artıran insani bir değer" (1) olarak kabul edilmektedir. Bireylerin günlük hayatında
karşılaştığı zorluk ve sıkıntılara göğüs germesi anlamına gelmektedir. Hayatta farklı
durumlara sabır göstermek gerekmektedir. Bunlar kurallara uyma ve yasaklardan
sakınma, üzücü ve sıkıntılı durumlar, musibetler ve hastalıklar, olması beklenenler,
geçmiş yaşantılar, sevdiklerini kaybetme şeklinde sıralanabilir. Bu durumlar karşısında
verilen tepkiler ve gösterilen dayanıklılık, sabrın derecesini yansıtan işaretlerdir.
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/496170
a) Günlük hayatta karşılaştığınız, sabretmek zorunda kaldığınız durumlar var mı? Örnek vererek
açıklayınız.
b) "Her söz için doğruluk, her doğruluk için iş, her iş için de sabır gerekir." ifadesinden ne
anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi belirtiniz.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 151