Page 149 - Değerler Eğitimi
P. 149
SABIR
SABIR YOLU 4 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Hedefe ulaşmada sabırlı olmanın önemini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin günlük hayatta sabretmelerini gerektiren durumları fark etmeleri için
Açıklaması geliştirilmiştir.
Metin etkileşimli tahtada açılır ve öğrencilerin metni okuyarak soruları cevaplamaları sağlanır.
Öğrencilerin görselleri inceleyerek hangi durumlarda sabırlı olmaları gerektiği konusunda örnek
bir olay anlatmaları ve bir söz yazmaları istenir. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına
rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Soruları öğrencilerin cevaplamalarını isteyiniz.
a) Hayatınızda sabretmenizi gerektiren durumlar nelerdir? Örnek vererek açıklayınız.
b) Sabretmeniz gerektiğini bildiğiniz ama pes ettiğiniz durumlar oldu mu? Örnek vererek
açıklayınız.
2. Görseli etkileşimli tahtada açınız ve öğrencilere neden sabır taşı olarak adlandırıldığını sorunuz.
Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra bilgi köşesini okumalarını sağlayınız.
Görsel 1
Sabır Taşı
Bilgi Köşesi
Sabır gerektiren alanlardan biri el sanatlarıdır. Sanat eserlerinin
yapılması; saatler, günler, aylar hatta yıllar alabilmekte ve uzunca
bir uğraşın meyvesi olarak sanat eseri meydana gelmektedir. Görsel 1’de mermerin
oyulmasıyla işlenmiş ve ortaya çıkması bir insan ömründen fazla zaman aldığı için
sabır taşı adı verilen sanat eseri yer almaktadır. Konya Mevlâna Müzesinde bulunan bu
taşa sabır taşı denmesinin sebebi, içindeki boşluğun taş açılmadan dışarıdan oyularak
yapılmasıdır. Bazen bu iş yıllarca sürebilmektedir. Ayrıca kürenin içinde, üzerinde Yasin
suresinin yazılı olduğu yuvarlak bir küre daha bulunmaktadır.
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
148 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü