Page 145 - Değerler Eğitimi
P. 145
SABIR SABRINIZI
NASIL ALIRSINIZ? 2 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Sabrın ne olduğunu, neleri gerektirdiğini ve bireye kazandırdıklarını fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik; öğrencilerin sorgulama yoluyla sabrın durağan bir bekleyiş olmadığını ve bilinçli bir
Açıklaması eylem olduğunu fark etmeleri, sabrın ne olup ne olmadığını kavramaları için geliştirilmiştir.
Etkinlik etkileşimli tahtada açılır. Metin okunur. Tavsiye edilen ifadelerden yola çıkılarak sabrın ne
olduğu ve ne olmadığı, sabrın sonunda neler elde edileceği sınıfça tartışılır. Öğrencilerin sabırla
ilgili anılarını paylaşması istenir. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Etkinliği etkileşimli tahtadan açarak metnin öğrenciler tarafından okunmasını ve soruların
cevaplanmasını sağlayınız.
Sabır, psikolojide yeni bir kavram olduğu için sabrın kavramsallaştırılması ve tanımlanması oldukça
zordur. Bilinen en temel anlamı hayal kırıklığı, sıkıntı ve acı karşısında bireyin sakince bekleme
eğilimidir. Blount & Janicik’e göre sabır, gecikmeye verilen bir tepkidir; sakinlik, sempati ve
empati gibi duyguları yansıtır. Sabrın duyuşsal ve davranışsal özelliği olduğunu ifade eder. Sabır
davranışsal olarak beklemeyi, duyuşsal olarak sakin olmayı içerir. Herhangi bir nesne ya da kişiyi
bekleme esnasında sıkılma ve zorlayıcı bir durum karşısında sınırlanma gibi olumsuz uyarılmanın
etkisinin birleşimidir. Kavramsallaştırma farklılıkları olmasına rağmen tanımlar birbirini tamamlar
niteliktedir.
Ayşe Eliüşük, 2014. Sabır eğiliminin öz-belirleme öz-anlayış ve kişilik özellikleri açısından incelenmesi, Doktora tezi, Konya.
a) Sizin sabır tanımınız nedir? Sabrın size göre ne olduğunu ve ne olmadığını başlıklardan da
yola çıkarak sınıfça tartışınız. Boş olan kısma kendi tanımınızı yapınız.
SABIR
Nedir? Ne Değildir?
Aktif ve bilinçli bir hazırlık Durağan bir faaliyet
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
Başarıya götüren anahtar Duygularda ayrışmak
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
İyimser bir beklenti Doğuştan öğrenilmiş beceri
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
................................................................................................... ...................................................................................................
144 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü