Page 207 - Değerler Eğitimi
P. 207

SEVGİ
                      SEVELİM SEVİLELİM                   2                         Sınıf İçi Etkinlik

          Etkinliğin   Sevgi değerinin önemini açıklayabilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin sevginin hayattaki önemini kavramalarını sağlamak için
          Açıklaması  oluşturulmuştur.
                      Sevgi kelimesinin çağrıştırdığı kavramlar tahtaya yazılır. Yunus Emre’ye ait dörtlük öğrencilere
                      okutularak öğrencilerin de "sevgi" temalı bir dörtlük yazmaları ve soruları cevaplamaları sağlanır.
                      Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.


          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Görseli etkileşimli tahtada açarak öğrencilerden sevgi kelimesinin çağrıştırdığı kavramları
             yazmalarını, bu kavramlarla ilgili günlük hayattan örnekler vermelerini isteyiniz.
















                                                  SEVGİ
















          Görsel 1

         2.  Yunus Emre’ye ait dörtlüğü öğrencilerinize okuyunuz. Öğrencilerinizi dörtlüğün ana duygusuna
             uygun bir dörtlük yazmaları için yönlendiriniz.


                                    Gelin tanış olalım
                                    İşi kolay kılalım
                                    Sevelim sevilelim
                                    Dünya kimseye kalmaz
                                    ......................................................................................................
                                    ......................................................................................................
                                    ......................................................................................................
                                    ......................................................................................................
              Görsel 2                                 https://tdk.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/20141118.pdf



          206                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212