Page 209 - Değerler Eğitimi
P. 209
SEVGİ ATATÜRK
VE AĞAÇ SEVGİSİ 3 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Doğa sevgisinin önemini fark edebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin doğa sevgisinin önemini fark edebilmeleri üzerinedir.
Açıklaması Metinler etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerden metinleri okumaları ve soruları cevaplamaları
istenir. Öğrencilerin kontrol listesini doldurmalarına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metinleri etkileşimli tahtada açınız ve öğrencilerden metinleri okuyarak soruları cevaplamalarını
isteyiniz.
Görsel 1
ATATÜRK’ÜN AĞAÇ SEVGİSİ
Atatürk bir gün çiftlikte, köşkün hemen yanındaki ulu çınar ağacının dallarını kesmeye çalışan bir
bahçıvan ile karşılaşır. Hemen bahçıvanı yanına çağırarak bunun nedenini sorar. Bahçıvan ağacın
dallarının uzayarak binanın duvarına dayandığını söyler. Aldığı cevaptan tatmin olmayan Atatürk,
düşünülmesi bile imkânsız olan bir emir verir: "Ağaç kesilmeyecek, bina kaydırılacak." Görev
İstanbul Belediyesine intikal eder. Belediye Fen İşleri Yollar Köprüler Şubesi sorumluluğu üstlenir.
Başmühendis Ali Galip Alnar yanına aldığı teknik elemanlarıyla Yalova’ya gelerek çalışmaya başlar.
8 Ağustos 1930 tarihinde önce bina çevresindeki toprak büyük bir dikkatle kazılıp yapının
temel seviyesine inilir. İstanbul’dan getirilen tramvay rayları döşenir. Santim santim çalışılarak
bina yapı altına sokulan raylar üzerine oturtulur. Artık binanın raylar üzerinde kaydırılarak
ağaçtan uzaklaştırılması aşamasına gelinmiştir. Güzel ve sıcak bir yaz akşamında Atatürk ve
beraberindekilerin nezaretinde bina 4.80 metre civarında kaydırılır. Bu olağanüstü ve riskli iş 10
Ağustos 1930 tarihinde tamamlanır ve ulu çınar ağacı da kesilmekten kurtulur. O günden beri
köşkün adı Yürüyen Köşk olarak kalmıştır.
kulturportali.gov.tr
208 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü