Page 213 - Değerler Eğitimi
P. 213
SEVGİ
BANA SEVMEYİ ÖĞRET 5 Sınıf İçi Etkinlik
Etkinliğin Sevginin sağlıklı ilişkiler kurmada temel olduğunu kavrayabilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin sevginin ve sevgiyi ifade tarzının önemini kavrayabilmeleri üzerinedir.
Açıklaması Görseller ve metin etkileşimli tahtada açılır. Öğrencilerin görselleri incelemeleri, metinleri
okumaları ve soruları cevaplamaları sağlanır. Kontrol listesinin doldurulmasına rehberlik edilir.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Görselleri ve metinleri etkileşimli tahtada açınız. Öğrencilerin görselleri incelemelerini, metinleri
okumalarını ve soruları cevaplamalarını sağlayınız.
Önemli olan kaybettiklerim değil, hatıralarım. Yaralar
iyileşir. Sevgi yaşar. Biz kalırız.
Kristin Hannah, "Bülbül".
a) Yandaki görselde bir anne kızına bu cümleleri
kurmuşsa kızı buna ne cevap vermiş olabilir?
Konuşma nasıl devam etmiş olabilir?
Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 1
Çocuklar ebeveynlerinden pahalı oyuncaklar, lezzetli
yemekler, lüks evler beklemezler. Onlar için lüks ev
aynı çatı altında olmak, lezzetli yemek sofraya birlikte
oturmak, pahalı oyuncak onlara sevgiyle açılan kollarınız
ve sabrınızdır.
Dilek Cesur, "Sabırlı Aileler Merhametli Çocuklar Yetiştirir".
b. Böyle düşünen bir aile sevgiyi nasıl tanımlar?
Tartışınız.
Görsel 2
İnsanlığı bütünleştiren bir sevgi anlayışı ayrımcılıktan
kaçınarak sağlanabilir. İnsanları sahip olduğu
özelliklerden dolayı ayrım yapmadan sevgiyle
kucaklayabilmek önemlidir.
c. İnsanları ayrımcılık yapmadan sevgi
ile kucaklamak nasıl mümkün olabilir?
Düşüncelerinizi gerekçeleriyle ifade ediniz.
Görsel 3
212 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü