Page 267 - Değerler Eğitimi
P. 267
Sınıf İçi Etkinlik
TÜRKİYE’NİN
VATANSEVERLİK
KÜLTÜR HARİTASI 4 Sınıf İçi Etkinlik
ç) Kültür aktarımını sağlayan geleneklerimiz nelerdir? Aşağıdaki açıklamaları inceleyerek boş
bırakılan yerlere örnekler veriniz.
Türk Kahvesi Kültürü ve Geleneği
Bir içecek türü olarak, Türk kahvesinin özel hazırlama teknikleri vardır ve yıllar öncesine
dayanan bu teknikler günümüzde hâlâ kullanılmaktadır. Kahve hazırlamada kullanılan
geleneksel yöntemler, sanatsal değeri olan cezve, fincan, havanlar gibi özel araçların
ve gümüş takımlarının gelişimine yol açmıştır. Zaman gerektiren hazırlama teknikleri
sayesinde Türk kahvesi damakta uzun süre tadını ve tazeliğini bırakır. Diğer çeşit
kahvelerden daha yumuşak, aromalı ve yoğundur. Kendine özgü aroması, telvesi ve
köpüğüyle Türk kahvesini diğer kahvelerden ayırmak oldukça kolaydır.
https://www.kulturportali.gov.tr/portal/turkkahvesikulturuvegelenegi
Kına Kültürü ve Geleneği
Kültürümüzde kına birçok amaçla kullanılmıştır. Örneğin askere giden delikanlıya,
düğün öncesi gelin ve damada, kesilecek kurbana, bunların yanında atların yelesine,
kuyruğuna, koyunlara, kuzulara da kına yakılır.
Kına ile ilgili en yaygın uygulama, gelin alma gününden bir önceki gece olan kına
gecesidir. Kına gecesi, daha çok kız evinde ve kadınlar tarafından düzenlenir. Kız evinde
düzenlenen kına gecesine, oğlan evinden kına tepsisi gönderilir. Kına gelinin ellerine,
ayaklarına ve saçlarına yakılabilir.
https://turkoloji.cu.edu.tr/HALK%20EDEBIYATI/mehmet_yardimci_geleneksel_kultur_asiklar_kina.pdf (Düzenlenmiştir.)
.............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
Görsel 9
266 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü