Page 270 - Değerler Eğitimi
P. 270
VATANSEVERLİK
5
Sınıf İçi Etkinlik İSTİKBAL GÖKLERDEDİR
Kirkor Divarcı İTÜ Makine Mühendisliğinde akademisyen olarak görev
yapmıştır. Kirkor Divarcı kendi tasarladığı Marmara-1 isimli roketi fırlatmak
için her fedakârlığı göze almıştır. Ordunun desteğini alan Kirkor, ekibiyle
birlikte gece gündüz çalışmış ve 30 Ağustos 1962’de Marmara-1, ardından
Marmara-2 roketini büyük bir başarıyla fırlatmıştır. Füze 822 metre
yüksekliğe ulaşmış, toplamda ise 15 kilometre yol katetmiştir. Aynı zamanda
bu başarılı denemeyle ekip, amatörler arası füze yarışında Amerika ve
Almanya’nın ardından dünya üçüncüsü olmuştur. Tüm zorluklara rağmen
Kirkor ve arkadaşları onlarca başarılı roket denemesi gerçekleştirmişlerdir.
Görsel 3
https://www.savunmasanayi.org/bandirma-fuze-kulubu-ve-ilk-turk-fuzesi/
a) Savunma sanayisi için yapılan çalışmaların vatanseverlik ile ilişkisini gerekçeleriyle
açıklayınız.
b) Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ ve Kirkor Divarcı’nın tüm zorluk ve imkânsızlıklara rağmen
göstermiş oldukları başarıları; Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün "Vatanını en çok seven
görevini en iyi yapandır." sözü bağlamında değerlendiriniz.
c) Günümüzde gerçekleştirilen Millî Teknoloji Hamlesi'ni bağımsızlık ve vatanseverlik
bağlamında tartışınız.
ç) İsmail Gaspıralı'nın "Millete hizmet etmek istiyorsan elinden gelen işle başla." sözünü
vatanseverlik bağlamında yorumlayınız.
d) Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün "Herkes ulusal görevini, sorumluluğunu bilmeli, memleket
meseleleri üzerinde o düşünceyle düşünüp çalışmayı görev edinmelidir." sözü bağlamında
vatansever bir birey olmak için ne yapılmalıdır? Siz ne yapıyorsunuz? Sınıfça tartışarak
tabloyu doldurunuz.
Neler Yapılmalı? Ben Neler Yapıyorum?
◾ ......................................................................................... ◾ ..........................................................................................
◾ ......................................................................................... ◾ .........................................................................................
◾ ......................................................................................... ◾.........................................................................................
◾ ......................................................................................... ◾ .........................................................................................
◾ ......................................................................................... ◾ .........................................................................................
◾ ......................................................................................... ◾ .........................................................................................
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 269