Page 32 - Değerler Eğitimi
P. 32
9 ADALET İÇİN ADALET
Okul İçi Etkinlik BEN DE VARIM
Etkinliğin Adaletin insan davranışlarına etkisini fark edip adil yaşam için harekete geçebilme.
Amacı
Etkinliğin Bu etkinlik, öğrencilerin sivil toplum kuruluşlarının (STK) ve toplumsal sözleşmelerin
Açıklaması insan ilişkilerindeki sorunların adil çözümüne katkısını fark etmelerini sağlamak amacıyla
geliştirilmiştir. Etkinlik okul dışı görevlendirmelerle tamamlanacaktır.
Etkileşimli tahtada açılan metni öğrencilerin okumaları sağlanır. Adaletle ilgili çalışmalar yapan
STK’ler ve toplumsal sözleşme metinlerinden örnek bölümler incelenerek öğrencilerin adalet için
organize olup benzer faaliyetler yürütmeleri istenir. Kontrol listesinin doldurulması sağlanır.
Araç Gereç Etkileşimli tahta. Süre 30 dk.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI
1. Metni etkileşimli tahtadan açınız. Öğrencilerin soruları cevaplamalarını sağlayınız.
İnsanlar, adil bir düzen sağlamak için geçmişten günümüze birçok faaliyette bulunmuştur.
Hukuk ve kanun yazma geleneği Sümerler ile başlamıştır. Urukagina Kanunları, bilinen ilk
Sümerce hukuk metnidir. Hammurabi Yasaları, insan hakları evrensel bildirgeleri ve devletlerin
oluşturduğu anayasalar; adil bir düzen sağlama çalışmalarından bazılarıdır. Bununla birlikte
siyasi otoritelerin dışında bireylerin inisiyatif aldığı, sosyal adaleti sağlamaya çalışan oluşumlar
da bulunmaktadır. Bütün bunlar adaletin sadece devlet otoritesinin ve kurumlarının işi
olmadığını, her bireyin kendi iç dünyasından başlayarak toplumsal bir adalet anlayışının
oluşturulması gerektiğini gösterir.
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
a) Adil bir toplum düzeni için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi gerekçeleriyle ifade ediniz.
◾
◾
◾
◾
◾
◾
◾
◾
◾
◾
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 31