Page 32 - Değerler Eğitimi
P. 32

9                        ADALET İÇİN        ADALET
              Okul İçi Etkinlik                                           BEN DE VARIM
          Etkinliğin   Adaletin insan davranışlarına etkisini fark edip adil yaşam için harekete geçebilme.
          Amacı
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin sivil toplum kuruluşlarının (STK) ve toplumsal sözleşmelerin
          Açıklaması  insan ilişkilerindeki sorunların adil çözümüne katkısını fark etmelerini sağlamak amacıyla
                      geliştirilmiştir. Etkinlik okul dışı görevlendirmelerle tamamlanacaktır.
                      Etkileşimli tahtada açılan metni öğrencilerin okumaları sağlanır. Adaletle ilgili çalışmalar yapan
                      STK’ler ve toplumsal sözleşme metinlerinden örnek bölümler incelenerek öğrencilerin adalet için
                      organize olup benzer faaliyetler yürütmeleri istenir.  Kontrol listesinin doldurulması sağlanır.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.

          ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

          1.   Metni etkileşimli tahtadan açınız. Öğrencilerin soruları cevaplamalarını sağlayınız.


                 İnsanlar, adil bir düzen sağlamak için geçmişten günümüze birçok faaliyette bulunmuştur.
            Hukuk ve kanun yazma geleneği Sümerler ile başlamıştır.  Urukagina Kanunları, bilinen ilk
            Sümerce hukuk metnidir. Hammurabi Yasaları, insan hakları evrensel bildirgeleri ve devletlerin
            oluşturduğu anayasalar; adil bir düzen sağlama çalışmalarından bazılarıdır. Bununla birlikte
            siyasi otoritelerin dışında bireylerin inisiyatif aldığı, sosyal adaleti sağlamaya çalışan oluşumlar
            da bulunmaktadır. Bütün bunlar adaletin sadece devlet otoritesinin ve kurumlarının işi
            olmadığını, her bireyin kendi iç dünyasından başlayarak toplumsal bir adalet anlayışının
            oluşturulması gerektiğini gösterir.
                                                                                   Yazar tarafından hazırlanmıştır.

              a)  Adil bir toplum düzeni için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi gerekçeleriyle ifade ediniz.

             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
             ◾
























         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                 31
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37