Page 28 - Değerler Eğitimi
P. 28
6 ADALETTEN ADALET
Sınıf İçi Etkinlik YANA
2. Tablo ve metinden hareketle verilen soruları öğrencilerin sözlü olarak cevaplamalarını
sağlayınız.
a) Selim ile Bilge aynı notu mu almalıdır? Neden?
b) Selim ile Nihat aynı notu mu almalıdır? Neden?
c) Bilge ile Ayşe’nin aynı notu alması hâlinde sizce Bilge ne hisseder?
ç) Öğrenciler ödeve farklı düzeylerde katkıda bulunduklarını öğretmenleriyle paylaşmalı mıdır?
Gerekçeleriyle açıklayınız.
d) Ayşe’nin yerinde olsaydınız ödeve arkadaşlarınızdan çok daha az katkıda bulunduğunuzu
öğretmeninizle paylaşır mıydınız?
e) Bilge’nin yerinde siz olsaydınız Nihat’la aynı notu almanız hâlinde nasıl bir tepki verirdiniz?
Gerekçeleriyle açıklayınız.
f) Bilgisayarı olmadığı için ödevi yazmaya katkıda bulunamaması Selim’in notunu etkilemeli
midir? Düşüncelerinizi gerekçeleriyle açıklayınız.
g) Ödeve eşit düzeyde katkıda bulunmanın aynı notu almayı gerektirdiğini düşünüyor
musunuz? Açıklayınız.
KONTROL LİSTESİ
Bu etkinlik kapsamında aşağıda listelenen değer içerikli tutum ve davranışlardan sahip olduğunu
düşündükleriniz için "Evet", sahip olmadığınızı düşündükleriniz için "Hayır"ı işaretleyiniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
Adaletin birey ve toplum hayatı için önemini fark ederim.
Eşitliğin her zaman adaleti sağlamayacağını bilirim.
Hakkım olmayanı talep etmem.
Hakların korunması ve geliştirilmesi için hak arama yollarını kullanırım.
Bireyin emeği ve katkısı ölçüsünde hak ettiğini alması gerektiğini savunurum.
Hazırlayan: Pınar HACISALİHOĞLU 27