Page 15 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 15
Biyoloji
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SEN OLSAYDIN (BİYOLOJİ)
ETKİNLİK ADI
Sen Olsaydın
ÖĞRENME HEDEFİ
Her bireyin gerekli koşullar ve uygun destek sağlandığında başarılı olabileceğini fark eder.
BİLGİLENDİRME
Öğretmen “Aşağıdaki görselde yer alan kişiyi tanıyor musunuz?” diye sorar. Görseldeki kişiyi tanıyan öğrenci
varsa kişiyle ilgili bildiklerini anlatmasını ister.
UYGULAMA/CANLANDIRMA
Öğretmen, öğrenciye ilk olarak aşağıdaki iki soruyu sorar.
1. İnsan davranışlarına yönelik empati kurmakta oldukça güçlük çeken biri olduğunu düşün, hayvan davranış-
larının nedenlerini anlayabilir miydin?
2. Okul hayatına başarısızlığın ve olumsuz deneyimlerin nedeniyle ara verdiğini ve çiftlik hayvanlarıyla ilgi-
lenmeye karar verdiğini düşünelim. Gözlemlediğin hayvana en uygun yaşam alanını tasarlamak ne kadar
vaktini alırdı?
Öğretmen ikinci aşamada;
Görseldeki kişinin “Temple Grandin” olduğunu söyler ve şu bilgileri paylaşır:
Temple Grandin, 1947 doğumlu Amerikalı bir bilim insanı, hayvan davranışı uzmanı, yazar ve öğretim üye-
sidir. Otizm spektrumunda yer alan yüksek işlevli otizm tanılı Grandin, otizmin neden olduğu zorluklara rağ-
men önemli başarılar elde etmiştir.
Grandin, özellikle hayvan davranışı ve hayvan refahı konularında uzmanlaşmıştır. Çiftlik hayvanlarının bakı-
mını sağlamak için tasarlanmış hayvan barınakları ve işleme tesisleri gibi alanlardaki çalışmalarıyla tanınır.
Kendisi, otizmli bireylerin potansiyellerini keşfetmeleri ve toplum içinde başarılı olmaları konusunda bir ilham
kaynağı olmuştur.
Temple Grandin, otizm alanındaki çalışmaları ve hayvan davranışı konusundaki katkıları nedeniyle birçok
ödül kazanmış ve saygı görmüştür.
TARTIŞMA
Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
15