Page 16 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16

Biyoloji


        ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI

          •  Siz Temple Grandin’in yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?

          •  Siz Temple Grandin’in yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
          •   Sizce Temple Grandin’in başarılı olmasının nedenleri neler olabilir?
          •   Siz Temple Grandin’in yerinde olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?

        DEĞERLENDİRME
        Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini ortaya
        çıkarmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı sağ-
        lar. Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Temple Grandin’lerin
        hayatındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.
        “Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen biyoloji alanında başarılı çalışmalar yapmış olan bilim
        insanlarını araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirir.
        UYARLAMA

          •  Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.
          •  Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
          •  İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı hâlini öğrencilere verebilir.



















































    16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21