Page 17 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 17
Biyoloji
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK TABLOLARININ YAPISINA AİT KILAVUZ
Programın temel ögelerinden biri
olan dersin hedefleri, Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli’ne göre hazırlanan
Bu bölüm, öğrenme çıktılarının öğretim programlarında ‘’öğrenme
gerçekleştirilmesi için gereken bilgi çıktıları’’ olarak ifade edilmektedir.
birimlerinin sıralı ve mantıksal bir Öğrenme çıktıları, öğretim program-
şekilde düzenlenmesini içerir. Bu larının genel amaçları ve ilgili dersin
yaklaşım, öğrencilerin karmaşık bilgi öğretim programının özel amaçları
ve becerileri daha küçük, yönetilebi- ile tutarlı bir şekilde belirlenmiştir.
lir parçalara ayırarak öğrenmelerini
kolaylaştırır.
Öğrencilerin ünite/tema/ öğrenme
alanı ile ilgili ihtiyaç duyacağı ön
öğrenmeler, öğretim programların-
da temel kabuller olarak ifade
edilmektedir. Öğrencilerin bildiği
kabul edilen öğrenmeleri kapsayan
temel kabuller, öğretime hazırlık
sürecinin gözlenebilir ve ölçülebilir
bir aşamasını oluşturmaktadır.
Belirlenen tema çerçevesinde
öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını ve
öğrenme süreçlerini desteklemek
için gerekli olan özel düzenlemeleri
kapsar. Öğrencilerin farklı öğrenme
stilleri, hızları ve ihtiyaçları göz
önünde bulundurularak öğretim
süreci kişiselleştirilir. Bu, her öğrenci-
nin kendi potansiyelini en üst düzeye
çıkarmasını sağlar.
İçerik, Sınıfta nelerin öğrenileceğidir.
Öğrencilerin ön bilgileri, ilgileri ve
performansları doğrultusunda öğre-
nilecek içerik farklılaştırılabilir. Öğre-
tim materyalleri, öğrencilerin farklı
ilgi alanlarına ve öğrenme stillerine
hitap edecek şekilde düzenlenir.
Süreç içeriğin nasıl öğretileceğidir.
Tüm öğrencilerin sunulan öğretim-
den eşit düzeyde yararlanmaları
için öğretim düzenlemelerinde,
yöntemlerinde, tekniklerinde ve
süresinde uyarlamalara gidilebilir.
Ürün; öğrencilerin neyi ne kadar
öğrendiğidir, öğrenmenin sonucudur.
Öğrenme sürecinin gerçekleştiği
fiziksel veya dijital ortamlar düzenle-
nir. Öğrenme ortamları, öğrencilerin
rahat ve güvenli bir şekilde öğrenme-
lerini sağlamak için düzenlenir.
17