Page 22 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen soruları yazılı olarak da öğrencilerle paylaşabilir. Yazılı ola-
rak hazırlanacak bu kartlarda punto büyüklüğü ayarlanabilir, şekil-zemin
zıtlığı oluşturularak hazırlanan materyal büyütülebilir, kabartma harfler kul-
lanılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen, ihtiyacı olan öğrenciler
için dersin konusu mikroskobun gelişiminde rolü olan bilim insanlarının isim-
lerini yazılı olarak paylaşabilir, bilgilendirme kartları hazırlayabilir.
SF2: Öğretmen mikroskobun gelişim sürecinde rolü olan bilim insanlarının
mikroskop ile ilgili çalışmalarını araştırma, bağımsız çalışma, proje tabanlı
öğrenme yöntem/tekniklerini kullanarak da gruplara ayırabilir.
SF3: Öğrencilerin bilim insanı seçerken aynı bilim insanını seçmemeleri için
dikkat edilir. Seçim yapacakları ilk üç bilim insanın adı yazılarak öğrencilerin
Süreç seçim yapması istenir, daha sonra ismi yazılmamış diğer bilim insanlarının
seçilmiş olması sağlanır. Ya da dijital ortamda seçim kutusu oluşturulur, içine
6 bilim insanının adı yazılır, seçilen bilim insanının adı kutudan silinerek tekrar
seçilmesi önlenmiş olur.
SF4: Mikroskobun zaman tüneli dijital ortamda hazırlanabilir.
SF5: Bu etkinlik ihtiyacı olan öğrenciler için dijital ortamda gerçekleştirile-
bilir. Öğrenciler edindikleri bilgileri ses kayıt cihazları ya da dijital ortamda
kayıt altına alabilirler.
SF6: Öğretmen öğrencilerin eriştikleri bilgilere dönütler verir, hatalı bilgi var-
sa düzeltir. Öğrencilerden cevapları istenen sorulara gönüllü cevap vermek
isteyen öğrenci çıkmadığı durumlarda bu cevaplar öğretmen tarafından ve-
rilebilir.
ÜF1: Mikroskop prototipi modelleme yoluyla yapılabilir, üç boyutlu tasarla-
nabilir. Dijital ortamdan görselleri edinilerek ilgili öğrenme durağında sergi-
lenebilir.
ÜF2: Öğrenciler canlandıracakları bilim insanı ve mikroskop modelini metin
Ürün hazırlayıp sunmanın yanı sıra içeriği afiş olarak tasarlayabilir, slayt gösterisi,
farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlayabilir, video çekimleri yapa-
rak ilgili öğrenme merkezinde izlenilmesini sağlayabilir.
ÜF3: Öğrencilerin işbirliği ile çalışma, grup ve arkadaşları ile uyumu, ortak
çalışma becerileri, ekip içinde sorumluluk alma ve sorumluluklarını yerine ge-
tirme becerileri öğretmen tarafından ölçülebilir.
FÖOD1: Öğrenme merkezi çalışmasında yapılan yer düzenlemesinde fizik-
sel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler kolay hareket edecek şekilde yerleş-
Fiziksel Öğrenme Ortamı tirilebilirler.
Düzenlemeleri
FÖOD2: Öğrencilerin birbirini rahatlıkla görebileceği ve duyabileceği bir
oturma düzeni oluşturulabilir.
22