Page 22 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Öğretmen soruları yazılı olarak da öğrencilerle paylaşabilir. Yazılı ola-
                                     rak  hazırlanacak  bu  kartlarda  punto  büyüklüğü  ayarlanabilir,  şekil-zemin
                                     zıtlığı oluşturularak hazırlanan materyal büyütülebilir, kabartma harfler kul-
                                     lanılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Öğretmen, ihtiyacı olan öğrenciler
                                     için dersin konusu mikroskobun gelişiminde rolü olan bilim insanlarının isim-
                                     lerini yazılı olarak paylaşabilir, bilgilendirme kartları hazırlayabilir.
                                     SF2: Öğretmen mikroskobun gelişim sürecinde rolü olan bilim insanlarının
                                     mikroskop ile ilgili çalışmalarını araştırma, bağımsız çalışma, proje tabanlı
                                     öğrenme yöntem/tekniklerini kullanarak da gruplara ayırabilir.
                                     SF3: Öğrencilerin bilim insanı seçerken aynı bilim insanını seçmemeleri için
                                     dikkat edilir. Seçim yapacakları ilk üç bilim insanın adı yazılarak öğrencilerin
         Süreç                       seçim yapması istenir, daha sonra ismi yazılmamış diğer bilim insanlarının
                                     seçilmiş olması sağlanır. Ya da dijital ortamda seçim kutusu oluşturulur, içine
                                     6 bilim insanının adı yazılır, seçilen bilim insanının adı kutudan silinerek tekrar
                                     seçilmesi önlenmiş olur.
                                     SF4: Mikroskobun zaman tüneli  dijital ortamda hazırlanabilir.

                                     SF5: Bu etkinlik ihtiyacı olan öğrenciler için dijital ortamda gerçekleştirile-
                                     bilir. Öğrenciler edindikleri bilgileri ses kayıt cihazları ya da dijital ortamda
                                     kayıt altına alabilirler.
                                     SF6: Öğretmen öğrencilerin eriştikleri bilgilere dönütler verir, hatalı bilgi var-
                                     sa düzeltir. Öğrencilerden cevapları istenen sorulara gönüllü cevap vermek
                                     isteyen öğrenci çıkmadığı durumlarda bu cevaplar öğretmen tarafından ve-
                                     rilebilir.


                                     ÜF1: Mikroskop prototipi modelleme yoluyla yapılabilir, üç boyutlu tasarla-
                                     nabilir. Dijital ortamdan görselleri edinilerek ilgili öğrenme durağında sergi-
                                     lenebilir.

                                     ÜF2: Öğrenciler canlandıracakları bilim insanı ve mikroskop modelini metin
         Ürün                        hazırlayıp sunmanın yanı sıra içeriği afiş olarak tasarlayabilir, slayt gösterisi,
                                     farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlayabilir, video çekimleri yapa-
                                     rak ilgili öğrenme merkezinde izlenilmesini sağlayabilir.
                                     ÜF3: Öğrencilerin işbirliği ile çalışma, grup ve arkadaşları ile uyumu, ortak
                                     çalışma becerileri, ekip içinde sorumluluk alma ve sorumluluklarını yerine ge-
                                     tirme becerileri öğretmen tarafından ölçülebilir.


                                     FÖOD1: Öğrenme merkezi çalışmasında yapılan yer düzenlemesinde fizik-
                                     sel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler kolay hareket edecek şekilde yerleş-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     tirilebilirler.
         Düzenlemeleri
                                     FÖOD2:  Öğrencilerin  birbirini  rahatlıkla  görebileceği  ve  duyabileceği  bir
                                     oturma düzeni oluşturulabilir.










    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27