Page 27 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 2

        TEMA: YAŞAM
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY. 9.1.4. Çevresindeki canlıların özelliklerini bilimsel olarak gözlemle-
         Öğrenme Çıktıları           yebilme
                                     a) Canlıların özellikleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları belirlemek üzere
                                     çeşitli gözlem araçlarıyla yaptığı gözlemlerden yararlanarak veri toplar ve
                                     topladığı verileri kaydeder.

                                     b) Gözlemlediği canlıların özelliklerindeki farklılıkları ortaya koyar.
         Basamaklandırılmış Bilgi    c) Canlıların ortak özelliklerine dair yaptığı gözlemlerin süresini ve sıklığını
         Birimleri                   artırır.
                                     ç) Gözlem süresi ve sıklığını artırmasına paralel olarak canlıların ortak özel-
                                     likleriyle ilgili geçerli açıklamalarda bulunur.
                                     d)  Canlıların  ortak  özelliklerinden  yola  çıkarak  virüslerin  canlı  veya  cansız
                                     olarak sınıflanmamasının nedenlerini açıklar.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin canlıların ortak özellikleri (5, 6, 7 ve 8. sınıf) konularını fen bilim-
         Kabuller                    leri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
                                     Öğrenciler “Virüslerin sitoplazma ve enzim sistemlerinin bulunmadığı” bilgi-
                                     sine  rağmen  “Virüslerin  hedef  hücrelerin  zarını  delmeye  yarayan  hidrolitik
                                     enzimleri olduğunu” anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler virüslerin tek çeşit genom bulundurmasını anlamada güçlük ya-
                                     şayabilir.
                                     Öğrenciler virüslerin canlılara benzeyen özelliklerini öğrenmede güçlük ya-
         Tema Bazlı Öğrenci          şayabilir.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler virüslerin cansızlara benzeyen özelliklerini öğrenmede güçlük ya-
                                     şayabilir.
                                     Öğrenciler virüslerin canlı bir hücre içine girmedikleri sürece canlılık faaliyeti
                                     göstermediklerini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler  “Virüsler  cansız  ortamda  kristalleşir.”  ifadesindeki  kristalleşme
                                     kavramını anlamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları



                                     İF1: Seçim kartları hazırlanırken öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kart-
                                     ların yazı puntosu büyütülerek kullanılabilir, kartlar dijital ortamda hazırlana-
         İçerik
                                     rak seslendirilebilir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla ha-
                                     zırlanabilir, sesli betimlemeler yapılabilir,  görsellik artırılabilir.









                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32