Page 27 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: YAŞAM
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY. 9.1.4. Çevresindeki canlıların özelliklerini bilimsel olarak gözlemle-
Öğrenme Çıktıları yebilme
a) Canlıların özellikleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları belirlemek üzere
çeşitli gözlem araçlarıyla yaptığı gözlemlerden yararlanarak veri toplar ve
topladığı verileri kaydeder.
b) Gözlemlediği canlıların özelliklerindeki farklılıkları ortaya koyar.
Basamaklandırılmış Bilgi c) Canlıların ortak özelliklerine dair yaptığı gözlemlerin süresini ve sıklığını
Birimleri artırır.
ç) Gözlem süresi ve sıklığını artırmasına paralel olarak canlıların ortak özel-
likleriyle ilgili geçerli açıklamalarda bulunur.
d) Canlıların ortak özelliklerinden yola çıkarak virüslerin canlı veya cansız
olarak sınıflanmamasının nedenlerini açıklar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin canlıların ortak özellikleri (5, 6, 7 ve 8. sınıf) konularını fen bilim-
Kabuller leri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler “Virüslerin sitoplazma ve enzim sistemlerinin bulunmadığı” bilgi-
sine rağmen “Virüslerin hedef hücrelerin zarını delmeye yarayan hidrolitik
enzimleri olduğunu” anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler virüslerin tek çeşit genom bulundurmasını anlamada güçlük ya-
şayabilir.
Öğrenciler virüslerin canlılara benzeyen özelliklerini öğrenmede güçlük ya-
Tema Bazlı Öğrenci şayabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler virüslerin cansızlara benzeyen özelliklerini öğrenmede güçlük ya-
şayabilir.
Öğrenciler virüslerin canlı bir hücre içine girmedikleri sürece canlılık faaliyeti
göstermediklerini anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler “Virüsler cansız ortamda kristalleşir.” ifadesindeki kristalleşme
kavramını anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Seçim kartları hazırlanırken öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kart-
ların yazı puntosu büyütülerek kullanılabilir, kartlar dijital ortamda hazırlana-
İçerik
rak seslendirilebilir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir, kabartma yazılarla ha-
zırlanabilir, sesli betimlemeler yapılabilir, görsellik artırılabilir.
27