Page 23 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Mikroskobun Zaman Tüneli
Konu İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanları
İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanlarını tanıma
Biyolojideki dönüm noktalarından mikroskobun keşfiyle ilgili çalışma yapmış
Öğrenme Hedefleri bilim insanlarını tanıma
Mikroskobun keşfinin bilim sürecine katkılarını anlama
İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanlarına saygı ve minnet duyma
Büyüteç, kostümler, çeşitli mikroskop modelleri, zaman tüneli şeridi, ders ki-
tapları, EBA kaynakları, bilimsel dergiler, hazırlayacağı mikroskop modelini
Materyaller
oluşturabilmek için gerekli malzemeler, tebeşir, kâğıt, kalem, makas, yapış-
tırıcı, oyuncak mikrofon, kamera, bilgisayar, kayıt cihazı, fotoğraf makinesi
Süre 2 ders saati
Soru-Yanıt: Öğretmen büyüteçle çeşitli objeleri gösterir ve öğrencilerden ge-
len konuya ilişkin soruları yanıtlar.
Öğrenme Merkezi: Öğretmen sınıfta dört öğrenme merkezi oluşturur.Birinci
köşe araştırma ve öğrenme merkezi, ikinci köşe alternatif düşünceler merke-
zi, üçüncü köşe proje merkezi, dördüncü köşe sunuş merkezi şeklindedir.
Özetleme: Mikroskobun zaman tüneli etkinliğinde, sunum sırasında öğret-
men rehberlik yapar, eksik ya da hatalı bilgileri düzeltir.
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlik-
te mikroskobun keşif sürecine bağlı olarak yapılan çalışmalardan elde ettik-
leri bilgileri sınıf arkadaşları ile paylaşır.
Etkinlik Açıklaması Model Oluşturma: Öğrencilerin keşif sürecine bağlı olarak bilim insanlarının
geliştirdikleri mikroskobun benzeri olan modeller tasarlamaları sağlanır.
Rol Oynama: Öğrencilerin mikroskobun keşif sürecindeki bilim insanlarının
rolüne bürünmeleri istenir.
Kimdir Bu: Öğrenciler çember şeklinde sıralanır. Çemberin tam ortasına
boş bir sandalye konur. Role girmek isteyen öğrenci sandalyeye oturur ve
seyircilere sorular sorarak bilim insanının kim olduğunu buldurmaya çalışır.
Bu şekilde edinilen bilgiler pekiştirilir.
Pekiştirme Etkinliği: Öğretmen çalışma süreci ile ilgili hangi bilim insanı
neyi yaptı, neyi inceledi, neyi buldu gibi sorularla konuya pekiştirme yapar.
Bilgilerin daha sağlıklı öğrenilmesini sağlar.
23