Page 23 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Mikroskobun Zaman Tüneli
         Konu                        İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanları
                                     İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanlarını tanıma
                                     Biyolojideki dönüm noktalarından mikroskobun keşfiyle ilgili çalışma yapmış
         Öğrenme Hedefleri           bilim insanlarını tanıma
                                     Mikroskobun keşfinin bilim sürecine katkılarını anlama

                                     İnsan hayatına katkı sağlamış bilim insanlarına saygı ve minnet duyma
                                     Büyüteç, kostümler, çeşitli mikroskop modelleri, zaman tüneli şeridi, ders ki-
                                     tapları, EBA kaynakları, bilimsel dergiler, hazırlayacağı mikroskop modelini
         Materyaller
                                     oluşturabilmek için gerekli malzemeler, tebeşir, kâğıt, kalem, makas, yapış-
                                     tırıcı, oyuncak mikrofon, kamera, bilgisayar, kayıt cihazı, fotoğraf makinesi
         Süre                        2 ders saati

                                     Soru-Yanıt: Öğretmen büyüteçle çeşitli objeleri gösterir ve öğrencilerden ge-
                                     len konuya ilişkin soruları yanıtlar.
                                     Öğrenme Merkezi: Öğretmen sınıfta dört öğrenme merkezi oluşturur.Birinci
                                     köşe araştırma ve öğrenme merkezi, ikinci köşe alternatif düşünceler merke-
                                     zi, üçüncü köşe proje merkezi, dördüncü köşe sunuş merkezi şeklindedir.

                                     Özetleme: Mikroskobun zaman tüneli  etkinliğinde, sunum sırasında öğret-
                                     men rehberlik yapar, eksik ya da hatalı bilgileri düzeltir.

                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlik-
                                     te mikroskobun keşif sürecine bağlı olarak yapılan çalışmalardan elde ettik-
                                     leri bilgileri sınıf arkadaşları ile paylaşır.
         Etkinlik Açıklaması         Model Oluşturma: Öğrencilerin keşif sürecine bağlı olarak bilim insanlarının
                                     geliştirdikleri mikroskobun benzeri olan modeller tasarlamaları sağlanır.
                                     Rol Oynama: Öğrencilerin mikroskobun keşif sürecindeki bilim insanlarının
                                     rolüne bürünmeleri istenir.
                                     Kimdir  Bu:  Öğrenciler  çember  şeklinde  sıralanır.  Çemberin  tam  ortasına
                                     boş  bir  sandalye  konur.  Role  girmek  isteyen  öğrenci  sandalyeye  oturur  ve
                                     seyircilere sorular sorarak bilim insanının kim olduğunu buldurmaya çalışır.
                                     Bu şekilde edinilen bilgiler pekiştirilir.
                                     Pekiştirme  Etkinliği:  Öğretmen  çalışma  süreci  ile  ilgili  hangi  bilim  insanı
                                     neyi yaptı, neyi inceledi, neyi buldu gibi sorularla konuya pekiştirme yapar.
                                     Bilgilerin daha sağlıklı öğrenilmesini sağlar.
















                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28