Page 26 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrenciler uygulama sürecinde gösterdikleri araştırma yapabilme, işbirlikli
                                     çalışabilme ve uygulama yapabilme becerilerine göre değerlendirilir (ÜF3).
                                     Örnek bir kontrol listesi aşağıda verilmiştir.

                                     ADI SOYADI:                                     TARİH:
                                     SINIFI:
                                     NO:

                                                        ÖLÇÜTLER                       EVET      HAYIR
                                       Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
         Değerlendirme                 Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.

                                       Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.

                                       Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma sergilemiştir.
                                       Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.
                                       Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.


                                     Kontrol listeleri doldurulduktan sonra öğretmen dersi bitirir.



                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                        turma

                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                        tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                        görsel vb.)

                                        • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
                                        raktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                        puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
                                        • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                        ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
                                        sağlama








    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31