Page 26 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler uygulama sürecinde gösterdikleri araştırma yapabilme, işbirlikli
çalışabilme ve uygulama yapabilme becerilerine göre değerlendirilir (ÜF3).
Örnek bir kontrol listesi aşağıda verilmiştir.
ADI SOYADI: TARİH:
SINIFI:
NO:
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
Değerlendirme Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.
Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.
Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma sergilemiştir.
Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.
Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.
Kontrol listeleri doldurulduktan sonra öğretmen dersi bitirir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, inte-
raktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde hazırlanmaları
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
sağlama
26