Page 28 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF2: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
yazı puntoları büyütülerek, videolar, yapay zekâ teknolojileri vb. gibi alterna-
İçerik tif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük grup içerisin-
de birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrenci-
lere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar
sunulabilir.
SF1: Dersin amacına uygun olarak güncel haber sitelerinden seçilen haber-
ler öğrencilere izletilebilir. Örneğin öğretmen öğrencilere etkileşimli tahta ile
https://t.co/703QIlbea8 haberini izleterek de başlayabilir. Desteğe ihtiyaç
duyan öğrenciler için etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülebilir, şekil ze-
min zıtlığı oluşturulabilir, sesli betimlemeler yapılarak da paylaşılabilir.
SF2: Kartopu, beyin fırtınası, düşün-eşleş-paylaş vb. teknikler de kullanılabilir.
SF3: Öğrenciler gruplara ayrılırken öğrenci istekleri göz önünde bulunduru-
Süreç lur ve isteklerine göre gruplara ayrılmalarına olanak sağlanır. Öğrenciler iç
içe iki çember şeklinde oturtulmak yerine ikili, dörtlü, sekizli gruplar hâlinde
de tartışmaları sağlanabilir.
SF4: İç çemberin dönmesi yerine dış çember de saat yönünde döndürülebilir.
İç veya dış çemberde dönmesi mümkün olmayan özel gereksinimli öğrencile-
rin dönmeyen çemberde olmasına dikkat edilir.
SF5: Öğretmen bu özetleme işlemi için poster hazırlayabilir, özetlenen bilgi-
ler etkileşimli tahta kullanılarak yazı puntoları büyütülerek, şekil zemin zıtlığı
oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için seslendirilerek payla-
şılabilir.
ÜF1: Çalışma kâğıtları öğrenci gereksinimine göre yazı puntoları büyütüle-
rek kullanılabilir, ifadeler kabartma harflerle hazırlanabilir, uygun seslerle
desteklenebilir, ifade kartları tutmayı kolaylaştırıcı ekstra aparatlarla des-
Ürün
teklenebilir.
ÜF2: Kendini değerlendirme çizelgeleri öğrenci gereksinimlerine göre yazı
puntoları büyütülerek kullanılabilir, ifadeler kabartma harflerle hazırlanabi-
lir, elektronik cihazlarda sunulabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri, birbirlerini rahat duya-
bilecekleri ortamı sağlayabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı FÖOD2: Öğretmen hareketli ve sabit çemberde hangi öğrencilerin olacağı-
Düzenlemeleri
na karar verirken öğrencilerin gereksinimlerini göz önünde bulundurur (ha-
reket kısıtlılığı olan öğrenciler sabit çemberde yer alabilir).
FÖOD3: Değerlendirmeyi verimli kılmak adına “U” oturma düzeni oluşturu-
labilir.
28