Page 28 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     İF2: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğ-
                                     retmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller,
                                     yazı puntoları büyütülerek, videolar, yapay zekâ teknolojileri vb. gibi alterna-
         İçerik                      tif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle küçük grup içerisin-
                                     de birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrenci-
                                     lere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar
                                     sunulabilir.

                                     SF1: Dersin amacına uygun olarak güncel haber sitelerinden seçilen haber-
                                     ler öğrencilere izletilebilir. Örneğin öğretmen öğrencilere etkileşimli tahta ile
                                     https://t.co/703QIlbea8 haberini izleterek de başlayabilir. Desteğe ihtiyaç
                                     duyan öğrenciler için etkileşimli tahtada yazı puntosu büyütülebilir, şekil ze-
                                     min zıtlığı oluşturulabilir, sesli betimlemeler yapılarak da paylaşılabilir.

                                     SF2: Kartopu, beyin fırtınası, düşün-eşleş-paylaş vb. teknikler de kullanılabilir.
                                     SF3: Öğrenciler gruplara ayrılırken öğrenci istekleri göz önünde bulunduru-
         Süreç                       lur ve isteklerine göre gruplara ayrılmalarına olanak sağlanır. Öğrenciler iç
                                     içe iki çember şeklinde oturtulmak yerine ikili, dörtlü, sekizli gruplar hâlinde
                                     de tartışmaları sağlanabilir.
                                     SF4: İç çemberin dönmesi yerine dış çember de saat yönünde döndürülebilir.
                                     İç veya dış çemberde dönmesi mümkün olmayan özel gereksinimli öğrencile-
                                     rin dönmeyen çemberde olmasına dikkat edilir.

                                     SF5: Öğretmen bu özetleme işlemi için poster hazırlayabilir, özetlenen bilgi-
                                     ler etkileşimli tahta kullanılarak yazı puntoları büyütülerek, şekil zemin zıtlığı
                                     oluşturularak, okumakta güçlük çeken öğrenciler için seslendirilerek payla-
                                     şılabilir.

                                     ÜF1: Çalışma kâğıtları öğrenci gereksinimine göre yazı puntoları büyütüle-
                                     rek  kullanılabilir,  ifadeler  kabartma  harflerle  hazırlanabilir,  uygun  seslerle
                                     desteklenebilir, ifade kartları tutmayı kolaylaştırıcı ekstra aparatlarla des-
         Ürün
                                     teklenebilir.
                                     ÜF2: Kendini değerlendirme çizelgeleri öğrenci gereksinimlerine göre yazı
                                     puntoları büyütülerek kullanılabilir, ifadeler kabartma harflerle hazırlanabi-
                                     lir, elektronik cihazlarda sunulabilir.

                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edebilecekleri, birbirlerini rahat duya-
                                     bilecekleri ortamı sağlayabilir.
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     FÖOD2: Öğretmen hareketli ve sabit çemberde hangi öğrencilerin olacağı-
         Düzenlemeleri
                                     na karar verirken öğrencilerin gereksinimlerini göz önünde bulundurur (ha-
                                     reket kısıtlılığı olan öğrenciler sabit çemberde yer alabilir).
                                     FÖOD3: Değerlendirmeyi verimli kılmak adına “U” oturma düzeni oluşturu-
                                     labilir.







    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33