Page 30 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Rulman Tekniği: Öğrenciler heterojen şekilde iki gruba ayrılır ve yüzleri birbi-
                                     rine bakacak iç içe iki çember şeklinde oturtulur.  Öğrenci sayısına göre hangi
                                     çemberin (iç çember/dış çember) hareket edeceği öğrencilere söylenir.  Öğ-
                                     renciler çember saat yönünde hareket ettikçe karşısına gelen arkadaşı ile vi-
                                     rüslerin genel özellikleri hakkında tartışır. Çemberin hareketi tamamlanana
                                     kadar süreç devam eder.

                                     Soru-Cevap Yöntemi/Özetleme: Öğretmen Rulman etkinliği tamamlandık-
                                     tan sonra öğrencilere tartışmalardan edindikleri bilgileri sorarak aldığı dö-
                                     nütler doğrultusunda virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özellikleri ile il-
                                     gili önemli noktalara vurgu yapar, hataları düzeltir ve yanıtları tahtaya yazar.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Çalışma Kâğıdı: Öğrencilerin virüslerle ilgili verilen özellikleri düşünmeleri ve
                                     bu özelliğin canlılara mı yoksa cansızlara mı benzediğini keşfetmeleri istenir.
                                     Böylece virüslerin hem canlılara hem de cansızlara benzeyen özellikleri oldu-
                                     ğunu öğrenmeleri sağlanır.
                                     Özetleme: Öğretmen öğrencilerden aldığı cevaplar doğrultusunda virüslerin
                                     canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini tahtaya yazarak özetler ve öğren-
                                     cilerle paylaşır.

                                     Öz Değerlendirme Formu: Öğrenciler öz değerlendirme formunu doldura-
                                     rak konuyla ilgili kendi öğrenme çıktılarını fark etmiş olurlar.




                                     Öğrencilere “Virüs adını daha önce duydunuz mu?” diye sorularak derse giriş
                                     yapılır. Öğrencilerin cevapları alındıktan sonra öğretmen bu ders kapsamın-
                                     da virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini inceleyeceklerini ifade
                                     eder ve dersin amacını tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (SF1).
                                     Öğretmen, öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini öğrenmek için ders önce-
                                     sinde oluşturduğu seçim kartlarını öğrencilere dağıtır (İF1). Öğrencilerin se-
                                     çim kartlarına verdikleri cevapları temel alarak bireysel ya da grup çalışması
                                     isteyen öğrencileri belirler ve grupları oluşturur (SF2).
                                     Grupların belirlenmesinin ardından öğretmen sınıf ortamında grupların ra-
         Uygulama Aşamaları          hat çalışmasını sağlamak üzere sıra düzenini serbest bırakabilir ve/veya öğ-
                                     rencilerle beraber grup çalışmasına uygun olacak şekilde küme düzeni belir-
                                     ler (FÖOD1).
                                     Öğrenciler  çalışmaya  başlamadan  önce  öğretmen  öğrencilerin  araştırma
                                     yapmaları için materyalleri (9. Sınıf biyoloji ders kitabı, bilgisayar, bilimsel
                                     dergiler, EBA, etkileşimli tahta, internet) gruplara/bireylere paylaştırır (İF2).
                                     Öğrencilerden  virüslerin  canlı  ve  cansızlara  benzeyen  özellikleri  hakkında
                                     araştırma yapmalarını talep eder. Öğrencilerin araştırmalarını tamamlama-
                                     larının ardından sınıf öğretmen tarafından iki gruba ayrılır ve yüzleri birbirine
                                     bakacak iç içe iki çember şeklinde öğrenciler oturtulur (SF3).









    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35