Page 30 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Rulman Tekniği: Öğrenciler heterojen şekilde iki gruba ayrılır ve yüzleri birbi-
rine bakacak iç içe iki çember şeklinde oturtulur. Öğrenci sayısına göre hangi
çemberin (iç çember/dış çember) hareket edeceği öğrencilere söylenir. Öğ-
renciler çember saat yönünde hareket ettikçe karşısına gelen arkadaşı ile vi-
rüslerin genel özellikleri hakkında tartışır. Çemberin hareketi tamamlanana
kadar süreç devam eder.
Soru-Cevap Yöntemi/Özetleme: Öğretmen Rulman etkinliği tamamlandık-
tan sonra öğrencilere tartışmalardan edindikleri bilgileri sorarak aldığı dö-
nütler doğrultusunda virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özellikleri ile il-
gili önemli noktalara vurgu yapar, hataları düzeltir ve yanıtları tahtaya yazar.
Etkinlik Açıklaması
Çalışma Kâğıdı: Öğrencilerin virüslerle ilgili verilen özellikleri düşünmeleri ve
bu özelliğin canlılara mı yoksa cansızlara mı benzediğini keşfetmeleri istenir.
Böylece virüslerin hem canlılara hem de cansızlara benzeyen özellikleri oldu-
ğunu öğrenmeleri sağlanır.
Özetleme: Öğretmen öğrencilerden aldığı cevaplar doğrultusunda virüslerin
canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini tahtaya yazarak özetler ve öğren-
cilerle paylaşır.
Öz Değerlendirme Formu: Öğrenciler öz değerlendirme formunu doldura-
rak konuyla ilgili kendi öğrenme çıktılarını fark etmiş olurlar.
Öğrencilere “Virüs adını daha önce duydunuz mu?” diye sorularak derse giriş
yapılır. Öğrencilerin cevapları alındıktan sonra öğretmen bu ders kapsamın-
da virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özelliklerini inceleyeceklerini ifade
eder ve dersin amacını tahtaya yazarak öğrencilerle paylaşır (SF1).
Öğretmen, öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini öğrenmek için ders önce-
sinde oluşturduğu seçim kartlarını öğrencilere dağıtır (İF1). Öğrencilerin se-
çim kartlarına verdikleri cevapları temel alarak bireysel ya da grup çalışması
isteyen öğrencileri belirler ve grupları oluşturur (SF2).
Grupların belirlenmesinin ardından öğretmen sınıf ortamında grupların ra-
Uygulama Aşamaları hat çalışmasını sağlamak üzere sıra düzenini serbest bırakabilir ve/veya öğ-
rencilerle beraber grup çalışmasına uygun olacak şekilde küme düzeni belir-
ler (FÖOD1).
Öğrenciler çalışmaya başlamadan önce öğretmen öğrencilerin araştırma
yapmaları için materyalleri (9. Sınıf biyoloji ders kitabı, bilgisayar, bilimsel
dergiler, EBA, etkileşimli tahta, internet) gruplara/bireylere paylaştırır (İF2).
Öğrencilerden virüslerin canlı ve cansızlara benzeyen özellikleri hakkında
araştırma yapmalarını talep eder. Öğrencilerin araştırmalarını tamamlama-
larının ardından sınıf öğretmen tarafından iki gruba ayrılır ve yüzleri birbirine
bakacak iç içe iki çember şeklinde öğrenciler oturtulur (SF3).
30