Page 34 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Canlıların sınıflandırılması ile ilgili bilgiler sunuş yoluyla aktarılabilir,
tablolaştırılabilir. Sözlü olarak ifade etmenin yanı sıra yazılı olarak özet bilgi-
yi paylaşabilir. Akıllı tahtada görsel olarak paylaşabilir. Bilgiler paylaşılırken
analoji yapılabilir. Sınıflandırma ile ilgili içerik sesli betimlemelerle destekle-
nebilir, videoları takip etmede zorlanan öğrenciler için kartlar hazırlanabilir.
SF2: Tanılayıcı dallanmış ağaç çizmek yerine, önceden yazılı olarak hazırla-
nıp öğrencilere dağıtılabilir.
SF3: Şapkaların ifade ettikleri görüşlerin yazılı olduğu yönerge kartları öğ-
Süreç rencilerle paylaşılabilir. Somutlaştırma yapılmasına ihtiyaç duyan öğrenciler
için gerçek şapka kullanılabilir. Şapkayı hazırlama sürecine fiziksel olarak
dahil olamayacak öğrenciler için şapka önceden hazırlanıp getirilebilir. Altı
ayakkabı düşünme tekniği, karşıt düşünce tekniği kullanılabilir.
SF4: Sözlü olarak aktarmak yerine metin etkileşimli tahtaya yazarak yansı-
tabilir. Sınıfta bulunan tahtanın türüne göre tahta kalemi ya da tebeşir kulla-
narak da yazılabilir.
SF5: Beyin fırtınası yerine öz değerlendirme formu kullanılabilir. Öz değer-
lendirme formunu doldurmakta zorlanan öğrencilerin değerlendirmeleri ak-
ran ya da öğretmen değerlendirmesi olarak yapılabilir.
ÜF1: Hazırlanan metin afiş şeklinde tasarlanabilir, dijital içerik olarak geliş-
tirilebilir, seslendirmelerle desteklenebilir. Grup sözcüleri bilgileri broşür şek-
line getirip arkadaşları ile paylaşabilir.
Ürün ÜF2: Öz değerlendirme formu yerine öğrencilerin işbirliği ile çalışma, grup ve
arkadaşları ile uyumu, ortak çalışma becerileri, ekip içinde sorumluluk alma
ve sorumluluklarını yerine getirme becerileri öğretmen tarafından ölçülebilir.
ÜF3: Dijital ortamda hazırlanan tanılayıcı dallanmış ağaç modelinden öğ-
rencinin doğru butona basarak çıkış yapması sağlanır.
FÖOD1: Öğrencilerin etkinlikte kullanacakları materyallere erişimini kolay-
Fiziksel Öğrenme Ortamı laştıracak ve materyallerin düzenli kullanımı sağlayacak sepetler ya da masa
Düzenlemeleri üstü çekmeceleri kullanılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için materya-
lin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırılabilir.
34