Page 34 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF1:  Canlıların  sınıflandırılması  ile  ilgili  bilgiler  sunuş  yoluyla  aktarılabilir,
                                     tablolaştırılabilir. Sözlü olarak ifade etmenin yanı sıra yazılı olarak özet bilgi-
                                     yi paylaşabilir. Akıllı tahtada görsel olarak paylaşabilir. Bilgiler paylaşılırken
                                     analoji yapılabilir. Sınıflandırma ile ilgili içerik sesli betimlemelerle destekle-
                                     nebilir, videoları takip etmede zorlanan öğrenciler için kartlar hazırlanabilir.
                                     SF2: Tanılayıcı dallanmış ağaç çizmek yerine, önceden yazılı olarak hazırla-
                                     nıp öğrencilere dağıtılabilir.
                                     SF3: Şapkaların ifade ettikleri görüşlerin yazılı olduğu yönerge kartları öğ-
         Süreç                       rencilerle paylaşılabilir. Somutlaştırma yapılmasına ihtiyaç duyan öğrenciler
                                     için  gerçek  şapka  kullanılabilir.  Şapkayı  hazırlama  sürecine  fiziksel  olarak
                                     dahil olamayacak öğrenciler için şapka önceden hazırlanıp getirilebilir. Altı
                                     ayakkabı düşünme tekniği, karşıt düşünce tekniği kullanılabilir.
                                     SF4: Sözlü olarak aktarmak yerine metin etkileşimli tahtaya yazarak yansı-
                                     tabilir. Sınıfta bulunan tahtanın türüne göre tahta kalemi ya da tebeşir kulla-
                                     narak da yazılabilir.

                                     SF5: Beyin fırtınası yerine öz değerlendirme formu kullanılabilir. Öz değer-
                                     lendirme formunu doldurmakta zorlanan öğrencilerin değerlendirmeleri ak-
                                     ran ya da öğretmen değerlendirmesi olarak yapılabilir.




                                     ÜF1: Hazırlanan metin afiş şeklinde tasarlanabilir, dijital içerik olarak geliş-
                                     tirilebilir, seslendirmelerle desteklenebilir.  Grup sözcüleri bilgileri broşür şek-
                                     line getirip arkadaşları ile paylaşabilir.
         Ürün                        ÜF2: Öz değerlendirme formu yerine öğrencilerin işbirliği ile çalışma, grup ve
                                     arkadaşları ile uyumu, ortak çalışma becerileri, ekip içinde sorumluluk alma
                                     ve sorumluluklarını yerine getirme becerileri öğretmen tarafından ölçülebilir.
                                     ÜF3:  Dijital ortamda hazırlanan tanılayıcı dallanmış ağaç modelinden öğ-
                                     rencinin doğru butona basarak çıkış yapması sağlanır.




                                     FÖOD1:  Öğrencilerin etkinlikte kullanacakları materyallere erişimini kolay-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     laştıracak ve materyallerin düzenli kullanımı sağlayacak sepetler ya da masa
         Düzenlemeleri               üstü çekmeceleri kullanılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için materya-
                                     lin üzerine ne amaçla kullanılacağını içeren isim etiketleri yapıştırılabilir.

















    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39