Page 38 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler iki gruba ayrılır ve aralarından grubu temsilen birer yarışmacı
seçilir. Oyuncular başlangıç noktasına geçer. Öğretmenin okuduğu bilgilere
verecekleri yanıtlara göre çıkışa gideceklerdir (ÜF3).
Öğretmen düdük sesi ile yarışmayı başlatır ve sırayla yargı cümlelerini verir.
Cümleler aşağıdaki gibi olabilir.
1-Tür kavramı iki kelimeden oluşur.
2-Tanılayıcı ad büyük harfle başlar.
3-İkili adlandırmada birinci ad cins adıdır.
4-Cins adı büyük harfle başlar.
5-İkili adlandırmada farklı türler farklı adlarla adlandırılır.
6-Akrabalık ilişkilerinde birinci ad dikkate alınır.
7-İki kelime birlikte tür adını oluşturur.
Tanılayıcı dallanmış ağaç görseli aşağıdaki gibidir.
D 1. Çıkış
4. Cins adı
Değerlendirme D büyük harfle
2. Tanıla- başlar. Y 2. Çıkış
yıcı ad bü-
yük harfle
D 5. İkili adlandır- D 3. Çıkış
başlar
Y mada farklı tür-
ler farklı adlarla
adlandırılır. Y 4. Çıkış
1. Tür adı iki
kelimeden 6. Akrabalık D
oluşur 5. Çıkış
ilişkilerinde
birinci ad dik-
D kate alınır. Y 6. Çıkış
Y 3. İkili ad-
landırmada 7. İki kelime D
birinci ad birlikte tür 7. Çıkış
cins adıdır.
Y adını oluş-
turur. Y 8. Çıkış
Doğru çıkış: 3. ÇIKIŞ
Doğru çıkışı bulan yarışmacıdan düşünce basamaklarını sınıfla paylaşması
istenir. Doğru çıkışı bulamayan oyuncu için öğretmen süreç sonunda dönüt
ve düzeltmeler yapar. “Doğru çıkış için siz olsaydınız ne yapardınız?” sorusunu
sorup beyin fırtınası yaptırarak süreci sonlandırır (SF5).
38