Page 38 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrenciler  iki  gruba  ayrılır  ve  aralarından  grubu  temsilen  birer  yarışmacı
                                     seçilir. Oyuncular başlangıç noktasına geçer. Öğretmenin okuduğu bilgilere
                                     verecekleri yanıtlara göre çıkışa gideceklerdir (ÜF3).

                                     Öğretmen düdük sesi ile yarışmayı başlatır ve sırayla yargı cümlelerini verir.
                                     Cümleler aşağıdaki gibi olabilir.

                                     1-Tür kavramı iki kelimeden oluşur.
                                     2-Tanılayıcı ad büyük harfle başlar.
                                     3-İkili adlandırmada birinci ad cins adıdır.

                                     4-Cins adı büyük harfle başlar.
                                     5-İkili adlandırmada farklı türler farklı adlarla adlandırılır.
                                     6-Akrabalık ilişkilerinde birinci ad dikkate alınır.

                                     7-İki kelime birlikte tür adını oluşturur.
                                     Tanılayıcı dallanmış ağaç görseli aşağıdaki gibidir.


                                                                               D      1. Çıkış
                                                                     4. Cins adı
         Değerlendirme                                           D   büyük harfle
                                                        2. Tanıla-   başlar.   Y      2. Çıkış
                                                        yıcı ad bü-
                                                        yük harfle
                                                    D               5. İkili adlandır-  D  3. Çıkış
                                                        başlar
                                                                 Y  mada farklı tür-
                                                                    ler farklı adlarla
                                                                    adlandırılır.  Y  4. Çıkış
                                             1. Tür adı iki
                                             kelimeden               6. Akrabalık   D
                                             oluşur                                   5. Çıkış
                                                                     ilişkilerinde
                                                                     birinci ad dik-
                                                                 D   kate alınır.  Y  6. Çıkış
                                                    Y   3. İkili ad-
                                                        landırmada   7. İki kelime   D
                                                        birinci ad   birlikte tür     7. Çıkış
                                                        cins adıdır.
                                                                 Y   adını oluş-
                                                                     turur.    Y      8. Çıkış
                                            Doğru çıkış: 3. ÇIKIŞ

                                     Doğru çıkışı bulan yarışmacıdan düşünce basamaklarını sınıfla paylaşması
                                     istenir. Doğru çıkışı bulamayan oyuncu için öğretmen süreç sonunda dönüt
                                     ve düzeltmeler yapar. “Doğru çıkış için siz olsaydınız ne yapardınız?” sorusunu
                                     sorup beyin fırtınası yaptırarak süreci sonlandırır (SF5).


















    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43