Page 40 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: YAŞAM
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.9.1.6. Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile
Öğrenme Çıktıları ilgili çıkarım yapabilme.
a) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
bilgilerinden hareketle varsayımda bulunur.
b) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
örüntüleri listeler.
Basamaklandırılmış Bilgi c) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
Birimleri karşılaştırma yapar.
ç) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özelliklerine ilişkin
önerme sunar.
d) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özelliklerine ilişkin
değerlendirme yapar.
Öğrencilerin hücre biyolojisi (5. sınıf), kalıtım ve DNA (8. sınıf), biyoçeşitlilik
Ön Koşul Beceriler/Temel (6. sınıf), bilimin doğası (6, 7 ve 8. sınıf) ve canlıların ortak özellikleri (5, 6, 7
Kabuller
ve 8. sınıf) konularını fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.
o
Öğrenciler bazı arkelerin enzimlerinin 65 C ve üzeri sıcaklıklarda nasıl
çalıştığını anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler bazı arkelerin buzullarda nasıl yaşayabileceğini anlamada
güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler bazı arkelerin aşırı tuzlu ortamlarda nasıl yaşayabileceğini
Tema Bazlı Öğrenci anlamada güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları Öğrenciler bazı arkelerin metan gazı bulunan ortamlarda nasıl
yaşayabileceğini anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler bazı arke ve bakteri DNA’larının farklı olan yapısal özelliklerini
anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler arkelerin DNA’larında histon proteini bulunmasını anlamada
güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkinlikte kullanılacak “A, B, C” yazılan kartlar öğrenci gereksinimine göre
yazı puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kontrast renklerle hazırlanabilir,
ifadeler kabartma harflerle hazırlanabilir, uygun seslerle desteklenebilir,
İçerik
etkileşimli tahtada yansıtılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kartları
tutmalarını kolaylaştırıcı aparatlar kullanılabilir, cevaplama tablet üzerinde
yapılabilir.
40