Page 40 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 4

        TEMA: YAŞAM
         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.9.1.6. Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile
         Öğrenme Çıktıları           ilgili çıkarım yapabilme.

                                     a) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
                                     bilgilerinden hareketle varsayımda bulunur.
                                     b) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
                                     örüntüleri listeler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    c) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özellikleri ile ilgili
         Birimleri                   karşılaştırma yapar.
                                     ç) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özelliklerine ilişkin
                                     önerme sunar.
                                     d) Üç üst âlem (domain) sisteminde yer alan canlıların özelliklerine ilişkin
                                     değerlendirme yapar.

                                     Öğrencilerin hücre biyolojisi (5. sınıf), kalıtım ve DNA (8. sınıf), biyoçeşitlilik
         Ön Koşul Beceriler/Temel    (6. sınıf), bilimin doğası (6, 7 ve 8. sınıf) ve canlıların ortak özellikleri (5, 6, 7
         Kabuller
                                     ve 8. sınıf) konularını fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edilmektedir.


                                                                         o
                                     Öğrenciler bazı arkelerin enzimlerinin 65  C ve üzeri sıcaklıklarda nasıl
                                     çalıştığını anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler bazı arkelerin buzullarda nasıl yaşayabileceğini anlamada
                                     güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler bazı arkelerin aşırı tuzlu ortamlarda nasıl yaşayabileceğini
         Tema Bazlı Öğrenci          anlamada güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 Öğrenciler bazı arkelerin metan gazı bulunan ortamlarda nasıl
                                     yaşayabileceğini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler bazı arke ve bakteri DNA’larının farklı olan yapısal özelliklerini
                                     anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler arkelerin DNA’larında  histon proteini bulunmasını anlamada
                                     güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Etkinlikte kullanılacak “A, B, C” yazılan kartlar öğrenci gereksinimine göre
                                     yazı  puntoları  büyütülerek  hazırlanabilir,  kontrast  renklerle  hazırlanabilir,
                                     ifadeler  kabartma  harflerle  hazırlanabilir,  uygun  seslerle  desteklenebilir,
         İçerik
                                     etkileşimli tahtada yansıtılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kartları
                                     tutmalarını kolaylaştırıcı aparatlar kullanılabilir, cevaplama tablet üzerinde
                                     yapılabilir.






    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45