Page 44 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     “A, B, C” yazılı kartlar verir (İF1).


                                                    Bakteri                        Arke





                                                          A           B          C








                                     Daha sonra arkeler ve bakterilerle ilgili çeşitli özellikleri söyler ve tahtaya
                                     yazar.
                                     Arkeler ve bakterilerle ilgili örnek ifadeler aşağıdaki gibidir.



                                     Arke ve Bakterilerle İlgili İfadeler
                                     Prokaryot hücre yapısına sahip olma

         Uygulama Aşamaları          Çok sıcak ve çok soğuk, yüksek ve düşük pH ile yüksek tuz gibi ekstrem
                                     ortamlarda yaşayabilme
                                     Halkasal görünümlü bir DNA taşıma
                                     DNA'larında histon denilen özel proteinler bulundurabilme

                                     Plazmit adı verilen küçük DNA parçacıkları bulundurma
                                     Peptidoglikandan yapılı hücre çeperi bulundurma
                                     Hücre çeperi bulundurma

                                     Yalancı peptidoglikan yapılı hücre çeperi bulundurma
                                     Ribozomlarında protein sentezi yapabilme
                                     Hastalık yapan ve endospor oluşturan çeşitleri bulundurmama

                                     Antibiyotiklerden etkilenmeme
                                     Öğrencilerden  söyleyeceği  özelliğin  şema  üzerinde  hangi  kısma  yazılması
                                     gerektiğini sorar. Öğrenciler hangi kısma yazılması gerektiğini düşünüyorlar-
                                     sa o kartı kaldırmalarını ister. Öğretmen arkeler ve bakterilerle ilgili ilk bilgiyi
                                     söyler.
                                     Öğrenciler bu bilginin hangi kısma yazılması gerektiğini düşünür ve yazılması
                                     gerektiği kısmı kodlayan kartı kaldırır. Öğretmen bilginin yazılması gereken
                                     doğru kısmı söyler (SF2).










    44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49