Page 44 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
“A, B, C” yazılı kartlar verir (İF1).
Bakteri Arke
A B C
Daha sonra arkeler ve bakterilerle ilgili çeşitli özellikleri söyler ve tahtaya
yazar.
Arkeler ve bakterilerle ilgili örnek ifadeler aşağıdaki gibidir.
Arke ve Bakterilerle İlgili İfadeler
Prokaryot hücre yapısına sahip olma
Uygulama Aşamaları Çok sıcak ve çok soğuk, yüksek ve düşük pH ile yüksek tuz gibi ekstrem
ortamlarda yaşayabilme
Halkasal görünümlü bir DNA taşıma
DNA'larında histon denilen özel proteinler bulundurabilme
Plazmit adı verilen küçük DNA parçacıkları bulundurma
Peptidoglikandan yapılı hücre çeperi bulundurma
Hücre çeperi bulundurma
Yalancı peptidoglikan yapılı hücre çeperi bulundurma
Ribozomlarında protein sentezi yapabilme
Hastalık yapan ve endospor oluşturan çeşitleri bulundurmama
Antibiyotiklerden etkilenmeme
Öğrencilerden söyleyeceği özelliğin şema üzerinde hangi kısma yazılması
gerektiğini sorar. Öğrenciler hangi kısma yazılması gerektiğini düşünüyorlar-
sa o kartı kaldırmalarını ister. Öğretmen arkeler ve bakterilerle ilgili ilk bilgiyi
söyler.
Öğrenciler bu bilginin hangi kısma yazılması gerektiğini düşünür ve yazılması
gerektiği kısmı kodlayan kartı kaldırır. Öğretmen bilginin yazılması gereken
doğru kısmı söyler (SF2).
44