Page 46 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: YAŞAM
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.9.1.7. Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili bilimsel çıkarım yapabilme
a) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurların özelliklerini tanımlar.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili verileri toplar ve kaydeder.
Birimleri
c) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili elde ettiği verileri yorumlar ve
değerlendirir.
Öğrencilerin canlı çeşitliliğini, ekosistemlerle ilgili temel kavramları, biyoçe-
Ön Koşul Beceriler/Temel şitliliğin doğal yaşam için önemini, Türkiye’de ve dünyada nesli tükenen veya
Kabuller tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan canlıları günlük yaşamları fen bilimleri
dersi (5, 6 ve 8. sınıf) kapsamında öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler tür çeşitliliğini anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler genetik çeşitliliği anlamada güçlük yaşayabilir.
Genetik çeşitlilik-biyoçeşitlilik ilişkisini kurmada güçlük yaşanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrenciler canlıların değişen ortam koşullarına uyum sağlamalarındaki
etkenleri anlamada güçlük yaşayabilir.
Öğrenciler ekolojik ve çevre olaylarının tür çeşitliliğine etkisini anlamada
güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere verilecek materyaller bireysel özellikleri ve öğrenme gerek-
sinimleri dikkate alınarak düzenlenir. İhtiyaç duyan öğrenciler için puntosu
büyütülmüş metinlerin yanı sıra sesli ve dokunulabilir kaynaklar sunulurken;
işitme güçlüğü yaşayan öğrenciler için görsel içerikli dergi, kitap, broşür, afiş,
İçerik kitapçık vb. kaynaklar sunulur. Böylece öğrencilerin ihtiyaçlarına göre doğru
kaynaklara erişimi sağlanabilir.
İF2: Araştırma yönergesi yazı puntosu büyütülerek hazırlanabilir, kartlar di-
jital ortamda hazırlanarak seslendirilebilir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir,
kabartma yazılarla hazırlanabilir.
46