Page 46 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 5


        TEMA: YAŞAM
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.9.1.7. Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili bilimsel çıkarım yapabilme
                                     a) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurların özelliklerini tanımlar.

         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili verileri toplar ve kaydeder.
         Birimleri
                                     c) Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili elde ettiği verileri yorumlar ve
                                     değerlendirir.

                                     Öğrencilerin canlı çeşitliliğini, ekosistemlerle ilgili temel kavramları, biyoçe-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    şitliliğin doğal yaşam için önemini, Türkiye’de ve dünyada nesli tükenen veya
         Kabuller                    tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan canlıları günlük yaşamları fen bilimleri
                                     dersi (5, 6 ve 8. sınıf) kapsamında öğrendikleri kabul edilmektedir.



                                     Öğrenciler tür çeşitliliğini anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler genetik çeşitliliği anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Genetik çeşitlilik-biyoçeşitlilik ilişkisini kurmada güçlük yaşanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 Öğrenciler canlıların değişen ortam koşullarına uyum sağlamalarındaki
                                     etkenleri anlamada güçlük yaşayabilir.
                                     Öğrenciler ekolojik ve çevre olaylarının tür çeşitliliğine etkisini anlamada
                                     güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğrencilere verilecek materyaller bireysel özellikleri ve öğrenme gerek-
                                     sinimleri dikkate alınarak düzenlenir. İhtiyaç duyan öğrenciler için puntosu
                                     büyütülmüş metinlerin yanı sıra sesli ve dokunulabilir kaynaklar sunulurken;
                                     işitme güçlüğü yaşayan öğrenciler için görsel içerikli dergi, kitap, broşür, afiş,
         İçerik                      kitapçık vb. kaynaklar sunulur. Böylece öğrencilerin ihtiyaçlarına göre doğru
                                     kaynaklara erişimi sağlanabilir.
                                     İF2: Araştırma yönergesi yazı puntosu büyütülerek hazırlanabilir, kartlar di-
                                     jital ortamda hazırlanarak seslendirilebilir, kontrast zıtlıklarla oluşturulabilir,
                                     kabartma yazılarla hazırlanabilir.



















    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51