Page 50 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Örnek form aşağıdaki gibidir.


                                     ADI SOYADI:                                     TARİH:
                                     SINIFI:
                                     NO:
                                                      ÖLÇÜTLER                       EVET      HAYIR
                                      Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
                                      Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.

         Değerlendirme                Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.
                                      Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma
                                      sergilemiştir.
                                      Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.
                                      Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.

                                      Anlatım sırasında akıcı bir dil kullanmıştır.
                                     Öğretmen formu doldurup öğrencileri değerlendirdikten sonra öğretmen
                                     dersi bitirir.




                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde, şekil-zemin karşıtlığı
                                       göz önünde bulundurarak hazırlanmalı
                                        • Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller
                                        • Etkileşimli tahta/ekran okuyucu

         Kullanılan Evrensel Tasarım     • Erişilebilir  pano/kart/tablo/poster/videolar  vb  gibi  alternatif  kaynaklar
         Ögeleri                       sunma
                                        • Erişilebilir oturma düzeni
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
                                       ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
                                        • Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme

                                        • Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme














    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55