Page 50 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Örnek form aşağıdaki gibidir.
ADI SOYADI: TARİH:
SINIFI:
NO:
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Araştırmanın içeriği konuya uygundur.
Konuyla ilgili doğru bilgiler toplayabilmiştir.
Değerlendirme Araştırdığı konuları doğru yorumlayabilmiştir.
Araştırma yaparken işbirlikçi çalışma
sergilemiştir.
Anlatım ve konuya hakimiyeti yeterlidir.
Araştırma istenen sürede tamamlanmıştır.
Anlatım sırasında akıcı bir dil kullanmıştır.
Öğretmen formu doldurup öğrencileri değerlendirdikten sonra öğretmen
dersi bitirir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/sesli betimlemeler şeklinde, şekil-zemin karşıtlığı
göz önünde bulundurarak hazırlanmalı
• Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller
• Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
Kullanılan Evrensel Tasarım • Erişilebilir pano/kart/tablo/poster/videolar vb gibi alternatif kaynaklar
Ögeleri sunma
• Erişilebilir oturma düzeni
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
50