Page 55 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen tarafından dağıtılan kontrol listeleri ile öğrenciler doğru ve yanlış
                                     yanıtlarını kayıt altına alarak kendilerini değerlendirecektir (ÜF2).
                                     Örnek kontrol listesi aşağıdaki gibidir;



                                                              KONTROL LİSTESİ


                                                                             Kutucuktaki   Kutucuktaki
                                              BELİRTİLEN ÖZELLİK                Bilgiye       Bilgiye
                                                                               Ulaştım     Ulaşamadım


                                     Su iyi bir çözücüdür.
         Değerlendirme               Suyun öz ısısı yüksektir, geç ısınır geç soğur.

                                     Suyun yüzey gerilimi yüksektir.
                                     Suyun adezyon ve kohezyon kuvveti vardır.

                                     Sitoplazmanın çoğu sudur.
                                     Su enzimatik tepkimeler için gereklidir.
                                     Su hidroliz tepkimeler için gereklidir.

                                     Su boşaltıma yardımcı olur.


                                     Öğrenciler kontrol listelerini doldurup kendilerini değerlendirdiğinde
                                     öğretmen kontrol listelerini öğrencilerden toplar ve dersi bitirir.

                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri

                                        • Braille/sesli kitap
                                        • Puntosu büyütülmüş yazılı kartlar
                                        • Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller
                                        • Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
         Kullanılan Evrensel Tasarım     • Erişilebilir pano/kart/tablo
         Ögeleri
                                        • Erişilebilir oturma düzeni

                                        • Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
                                       ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
                                        • Süreç  değerlendirme,  ürün  değerlendirme,  zihin  haritası  gibi  alternatif
                                       değerlendirme süreçleri kullanma
                                        • Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme











                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60