Page 55 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen tarafından dağıtılan kontrol listeleri ile öğrenciler doğru ve yanlış
yanıtlarını kayıt altına alarak kendilerini değerlendirecektir (ÜF2).
Örnek kontrol listesi aşağıdaki gibidir;
KONTROL LİSTESİ
Kutucuktaki Kutucuktaki
BELİRTİLEN ÖZELLİK Bilgiye Bilgiye
Ulaştım Ulaşamadım
Su iyi bir çözücüdür.
Değerlendirme Suyun öz ısısı yüksektir, geç ısınır geç soğur.
Suyun yüzey gerilimi yüksektir.
Suyun adezyon ve kohezyon kuvveti vardır.
Sitoplazmanın çoğu sudur.
Su enzimatik tepkimeler için gereklidir.
Su hidroliz tepkimeler için gereklidir.
Su boşaltıma yardımcı olur.
Öğrenciler kontrol listelerini doldurup kendilerini değerlendirdiğinde
öğretmen kontrol listelerini öğrencilerden toplar ve dersi bitirir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Braille/sesli kitap
• Puntosu büyütülmüş yazılı kartlar
• Gerçek ya da gerçeğe yakın materyaller
• Etkileşimli tahta/ekran okuyucu
Kullanılan Evrensel Tasarım • Erişilebilir pano/kart/tablo
Ögeleri
• Erişilebilir oturma düzeni
• Öğrencilere bilgi kartı, şarkı, şiir, slogan, poster, canlandırma, resim yap-
ma gibi farklı görev tamamlama seçenekleri sunma
• Süreç değerlendirme, ürün değerlendirme, zihin haritası gibi alternatif
değerlendirme süreçleri kullanma
• Özel gereksinimli öğrenciler için materyal düzenleme
55