Page 51 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 6

        TEMA: ORGANİZASYON
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.9.2.1. İnorganik moleküllerin önemi hakkında bilimsel çıkarım yapabilme

                                      b) Suyun genel özellikleri ve minerallerin görevleri ile ilgili bilgi/veri toplar ve
         Basamaklandırılmış Bilgi    topladığı bilgiyi/veriyi kaydeder.
         Birimleri
                                      c) İnorganik moleküllerin önemiyle ilgili verileri yorumlar ve değerlendirir.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin inorganik bileşiklerden suyu (4 ve 5. sınıf) fen bilimleri dersinde
         Kabuller                    canlılar için önemini bildikleri kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler suyun adezyon-kohezyon kuvvetini anlamada güçlük yaşayabi-
                                     lirler.

                                     Öğrenciler bitkilerde köklerden alınan suyun bitkinin üst kısımlarına nasıl ta-
                                     şınabildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.

         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler sineklerin, böceklerin suyun üstünde nasıl durabildiklerini ya da
         İhtiyaçları                 nasıl yürüdüklerini anlamada güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler suyun donmasına rağmen hâlâ içinde balıkların ve çeşitli canlıla-
                                     rın nasıl yaşayabildiklerini anlamada güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler  terlemeyle  vücut  ısısının  nasıl  dengelendiğini  anlamada  güçlük
                                     yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1: Suya ait bilgilerin yazılı olduğu ifade kartlarında yazı puntoları büyü-
                                     tülebilir, kabartma harflerle desteklenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
         İçerik
                                     İF2: Öğretmen tabloyu etkileşimli tahtada oluşturabilir, yazı puntosunu bü-
                                     yüterek paylaşabilir, tablo içeriği dijital ortamda seslendirilebilir.


                                     SF1:  Suyun  özellikleri  ile  bilgiler  sunuş  yoluyla  öğrencilerle  paylaşılabilir.
                                     Konu ile ilgili içerikler OGM Materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
                                     platformları açılarak öğrencilerle paylaşılabilir.

                                     SF2: Su ile ilgili bilgiler ses kayıt cihazlarıyla ses kaydı olarak alınabilir, Braille
         Süreç                       olarak yazılabilir, dijital ortamda kaydedilebilir.
                                     SF3: Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre sticker vb. pekiştireçler kullanılabilir.
                                     SF4: Öğretmen bu özetleme işlemi için poster sunumu ya da zihin haritası
                                     kullanabilir.

                                     https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/yuzey-gerilimi-nedir suyun yüzey gerilimi
                                     ve kullanıldığı alanlar Bilim Genç dergisinden okunarak tartışılabilir.









                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56