Page 51 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: ORGANİZASYON
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.9.2.1. İnorganik moleküllerin önemi hakkında bilimsel çıkarım yapabilme
b) Suyun genel özellikleri ve minerallerin görevleri ile ilgili bilgi/veri toplar ve
Basamaklandırılmış Bilgi topladığı bilgiyi/veriyi kaydeder.
Birimleri
c) İnorganik moleküllerin önemiyle ilgili verileri yorumlar ve değerlendirir.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin inorganik bileşiklerden suyu (4 ve 5. sınıf) fen bilimleri dersinde
Kabuller canlılar için önemini bildikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler suyun adezyon-kohezyon kuvvetini anlamada güçlük yaşayabi-
lirler.
Öğrenciler bitkilerde köklerden alınan suyun bitkinin üst kısımlarına nasıl ta-
şınabildiğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler sineklerin, böceklerin suyun üstünde nasıl durabildiklerini ya da
İhtiyaçları nasıl yürüdüklerini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler suyun donmasına rağmen hâlâ içinde balıkların ve çeşitli canlıla-
rın nasıl yaşayabildiklerini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler terlemeyle vücut ısısının nasıl dengelendiğini anlamada güçlük
yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Suya ait bilgilerin yazılı olduğu ifade kartlarında yazı puntoları büyü-
tülebilir, kabartma harflerle desteklenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir.
İçerik
İF2: Öğretmen tabloyu etkileşimli tahtada oluşturabilir, yazı puntosunu bü-
yüterek paylaşabilir, tablo içeriği dijital ortamda seslendirilebilir.
SF1: Suyun özellikleri ile bilgiler sunuş yoluyla öğrencilerle paylaşılabilir.
Konu ile ilgili içerikler OGM Materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
platformları açılarak öğrencilerle paylaşılabilir.
SF2: Su ile ilgili bilgiler ses kayıt cihazlarıyla ses kaydı olarak alınabilir, Braille
Süreç olarak yazılabilir, dijital ortamda kaydedilebilir.
SF3: Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre sticker vb. pekiştireçler kullanılabilir.
SF4: Öğretmen bu özetleme işlemi için poster sunumu ya da zihin haritası
kullanabilir.
https://bilimgenc.tubitak.gov.tr/yuzey-gerilimi-nedir suyun yüzey gerilimi
ve kullanıldığı alanlar Bilim Genç dergisinden okunarak tartışılabilir.
51