Page 48 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Farklıyım Farkındayım
Konu Biyoçeşitlilik
Öğrenme Hedefleri Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili bilimsel çıkarım yapma
9. Sınıf biyoloji ders kitabı
Bilgisayar
Dergiler
Kalemler
Materyaller
Renkli kâğıtlar
Yapıştırıcı
Araştırma yönergesi
Seçim kartı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, işbirliğiyle öğrenme, özetleme, yön-
temleri kullanılacaktır.
Soru-Cevap: Öğretmen etkinlik sürecine başlamadan önce öğrencilere ön
bilgileri hatırlatıcı sorular sorarak yanıtları tahtaya yazar.
Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu seçim kartını kullanarak
bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
oluşturur.
İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlik-
te biyoçeşitliliği ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlarla ilgili elde ettikleri bilgiyi
Etkinlik Açıklaması sınıf arkadaşları ile paylaşır.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla biyoçeşitliliği ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlarla ilgili bilgileri ya-
zar. Oluşturulan bilgi kartları ya da sunular sınıfta herkes tarafından görüle-
bilecek bir noktada sergilenir.
Öz Değerlendirme Formu: Öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirme-
leri için bu formu doldurmaları istenir. Böylece öğrenme sürecindeki güçlü
ve zayıf yanlarını belirlemeleri sağlanır. Böylece konuyla ilgili bilgi toplama,
elde ettiği bilgileri doğru yorumlama, işbirliği içinde çalışma ve araştırma
becerileri, konuya hakimiyet ve anlatım becerileri, istenen sürede araştırma-
yı tamamlayıp tamamlayamadıkları, anlatımdaki dilin akıcılığı becerilerini
ölçmeleri sağlanır.
48