Page 48 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 48

Biyoloji

        9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Farklıyım Farkındayım
         Konu                        Biyoçeşitlilik
         Öğrenme Hedefleri           Biyoçeşitliliği oluşturan unsurlarla ilgili bilimsel çıkarım yapma
                                     9. Sınıf biyoloji ders kitabı

                                     Bilgisayar
                                     Dergiler
                                     Kalemler
         Materyaller
                                     Renkli kâğıtlar
                                     Yapıştırıcı
                                     Araştırma yönergesi

                                     Seçim kartı
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte soru-cevap, esnek grup, işbirliğiyle öğrenme, özetleme,  yön-
                                     temleri kullanılacaktır.
                                     Soru-Cevap:  Öğretmen  etkinlik  sürecine  başlamadan  önce  öğrencilere  ön
                                     bilgileri hatırlatıcı sorular sorarak yanıtları tahtaya yazar.
                                     Esnek Grup: Etkinliğin başında öğretmen öğrencilerin nasıl çalışmak istedik-
                                     lerini öğrenmek için dersin öncesinde oluşturduğu seçim kartını kullanarak
                                     bireysel ya da grup çalışması yapmak isteyen öğrencileri belirler ve grupları
                                     oluşturur.
                                     İşbirliğiyle Öğrenme: Gruplara ayrılan öğrenciler grup arkadaşlarıyla birlik-
                                     te biyoçeşitliliği ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlarla ilgili elde ettikleri bilgiyi
         Etkinlik Açıklaması         sınıf arkadaşları ile paylaşır.
                                     Özetleme:  Öğretmen  etkinlik  bittikten  sonra  bilgilerin  daha  kalıcı  olması
                                     amacıyla biyoçeşitliliği ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlarla ilgili bilgileri ya-
                                     zar. Oluşturulan bilgi kartları ya da sunular sınıfta herkes tarafından görüle-
                                     bilecek bir noktada sergilenir.
                                     Öz  Değerlendirme  Formu:  Öğrencilerin  öğrenme  sürecini  değerlendirme-
                                     leri  için  bu  formu  doldurmaları istenir.  Böylece  öğrenme  sürecindeki  güçlü
                                     ve zayıf yanlarını belirlemeleri sağlanır. Böylece konuyla ilgili bilgi toplama,
                                     elde ettiği bilgileri doğru yorumlama, işbirliği  içinde çalışma ve araştırma
                                     becerileri, konuya hakimiyet ve anlatım becerileri, istenen sürede araştırma-
                                     yı  tamamlayıp  tamamlayamadıkları,  anlatımdaki  dilin  akıcılığı  becerilerini
                                     ölçmeleri sağlanır.













    48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53