Page 49 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Biyoloji

                                         9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Öğrencilere “Biyoçeşitlilik nedir?” sorusu sorularak derse giriş yapılır, öğren-
                                     cilerin ifadeleri ön bilgi bağlamında ele alınarak yanıtlar tahtaya yazılır. Ar-
                                     dından biyoçeşitliliğin tanımı öğretmen tarafından sözlü olarak öğrencilerle
                                     paylaşılır. Bu ders kapsamında biyoçeşitliliğin temel unsurlarını öğrenecekle-
                                     ri bilgisi tahtaya yazılarak öğrencilerle paylaşılır (SF1).
                                     Öğretmen tarafından öğrencilere biyoçeşitliliğin temel unsurlarını araştıra-
                                     cakları söylenir.  Öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini öğrenmek için ders
                                     öncesinde oluşturulan seçim kartları  kullanılarak bireysel ya da grup çalış-
                                     ması  yapmak  isteyen  öğrenciler  belirlenir  (SF2).  Öğrencilerin  seçimlerine
                                     dayalı olarak çalışabilecekleri alanlar oluşturulur (FÖOD1).

                                     Öğrenciler  çalışmaya  başlamadan  önce  öğrencilerin  araştırma  yapmaları
                                     için  materyaller  (9.  sınıf  biyoloji  ders  kitabı,  bilgisayar,  dergiler)  gruplara/
                                     bireylere paylaştırılır (İF1). Akabinde her bir grupla/bireyle önceden hazır-
                                     lanan araştırma yönergesi yazılı olarak paylaşılır (İF2).  Öğrencilerden biyo-
         Uygulama Aşamaları          çeşitlilik  ve  biyoçeşitliliği  etkileyen  unsurlar  hakkında  araştırma  yapmaları
                                     istenir.  Öğrencilerin  araştırmalarını  tamamlamalarının  ardından  sorumlu
                                     oldukları biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurları sınıfta sunu yoluy-
                                     la paylaşmaları istenir (ÜF1). Her bir sunumun tamamlanmasının ardından
                                     biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlar genel bir tekrar olarak özet-
                                     lenir ve tahtaya yazarak paylaşılır (SF3).
                                     Grupların sunumlarının tamamlanmasının ardından biyoçeşitliliğin ana ne-
                                     deninin tıpkı bir ağacın dalları gibi genetik çeşitlilik olduğu söylenir. Ardından
                                     öğretmen birlikte bir ağaç yapacaklarını söyleyerek öğrencilerden  tahtada
                                     yazılı olan bilgilerden arzu ettiklerini kartlara yazmaları istenir. Öğrencilerin
                                     kartları  hazırlamalarının  ardından  öğretmen  daha  önceden  hazırlamış  ol-
                                     duğu bilgi ağacını sınıfa getirir. Ağaç öğrencilerin tümünün erişebileceği bir
                                     konuma yerleştirilir (FOÖD2). Öğrencilerden hazırlamış oldukları kartları bu
                                     ağacın üzerine asmaları istenir. Öğrencilerin hazırlamış oldukları bilgi ağacı
                                     sınıfta sergilenir (ÜF2).



                                     Öğrencilerin biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlar hakkında edin-
                                     dikleri anlama ve uygulama becerileri, uygulama sürecinde gösterdikleri araş-
         Değerlendirme
                                     tırma  yapabilme,  işbirlikli  çalışabilme  ve  uygulama  yapabilme  becerilerine
                                     göre öğretmen tarafından değerlendirme formu ile değerlendirilir (ÜF3).





















                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54