Page 49 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilere “Biyoçeşitlilik nedir?” sorusu sorularak derse giriş yapılır, öğren-
cilerin ifadeleri ön bilgi bağlamında ele alınarak yanıtlar tahtaya yazılır. Ar-
dından biyoçeşitliliğin tanımı öğretmen tarafından sözlü olarak öğrencilerle
paylaşılır. Bu ders kapsamında biyoçeşitliliğin temel unsurlarını öğrenecekle-
ri bilgisi tahtaya yazılarak öğrencilerle paylaşılır (SF1).
Öğretmen tarafından öğrencilere biyoçeşitliliğin temel unsurlarını araştıra-
cakları söylenir. Öğrencilerin nasıl çalışmak istediklerini öğrenmek için ders
öncesinde oluşturulan seçim kartları kullanılarak bireysel ya da grup çalış-
ması yapmak isteyen öğrenciler belirlenir (SF2). Öğrencilerin seçimlerine
dayalı olarak çalışabilecekleri alanlar oluşturulur (FÖOD1).
Öğrenciler çalışmaya başlamadan önce öğrencilerin araştırma yapmaları
için materyaller (9. sınıf biyoloji ders kitabı, bilgisayar, dergiler) gruplara/
bireylere paylaştırılır (İF1). Akabinde her bir grupla/bireyle önceden hazır-
lanan araştırma yönergesi yazılı olarak paylaşılır (İF2). Öğrencilerden biyo-
Uygulama Aşamaları çeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlar hakkında araştırma yapmaları
istenir. Öğrencilerin araştırmalarını tamamlamalarının ardından sorumlu
oldukları biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurları sınıfta sunu yoluy-
la paylaşmaları istenir (ÜF1). Her bir sunumun tamamlanmasının ardından
biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlar genel bir tekrar olarak özet-
lenir ve tahtaya yazarak paylaşılır (SF3).
Grupların sunumlarının tamamlanmasının ardından biyoçeşitliliğin ana ne-
deninin tıpkı bir ağacın dalları gibi genetik çeşitlilik olduğu söylenir. Ardından
öğretmen birlikte bir ağaç yapacaklarını söyleyerek öğrencilerden tahtada
yazılı olan bilgilerden arzu ettiklerini kartlara yazmaları istenir. Öğrencilerin
kartları hazırlamalarının ardından öğretmen daha önceden hazırlamış ol-
duğu bilgi ağacını sınıfa getirir. Ağaç öğrencilerin tümünün erişebileceği bir
konuma yerleştirilir (FOÖD2). Öğrencilerden hazırlamış oldukları kartları bu
ağacın üzerine asmaları istenir. Öğrencilerin hazırlamış oldukları bilgi ağacı
sınıfta sergilenir (ÜF2).
Öğrencilerin biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliği etkileyen unsurlar hakkında edin-
dikleri anlama ve uygulama becerileri, uygulama sürecinde gösterdikleri araş-
Değerlendirme
tırma yapabilme, işbirlikli çalışabilme ve uygulama yapabilme becerilerine
göre öğretmen tarafından değerlendirme formu ile değerlendirilir (ÜF3).
49