Page 53 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53
Biyoloji
9. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Su Dedektifleri
Konu Su
Suyun özelliklerini anlama
Öğrenme Hedefleri Suyun canlılar için önemini anlama
Suyun canlılardaki görevlerini öğrenme
Dedektif kılığı için gerekli kostüm (bloknot, kalem, şapka, büyüteç, fotoğraf
Materyaller makinesi, trençkot vs), kontrol listesi, çeşitli rozetler, küçük sandıklar, kâğıt-
kalem
Süre 2 ders saati
Rol Oynama: Öğrencilerden dedektif rolüne bürünerek sınıftaki gizli
nesneleri bulmaları istenir.
Eğitsel Oyun: Öğrencilerden bilmecelerin doğru yanıtlarını bularak gizli
Etkinlik Açıklaması bilgileri istenir.
Özetleme: Öğretmen suyun özelliklerini öğrencilerle paylaşır.
Kontrol Listesi: Öğretmen öğrencilerin elde ettikleri bilgileri ne ölçüde
kullanabildiklerini ölçmek için bir kontrol listesi oluşturur.
Önceki derste öğrencilere dedektif rolü için gerekli malzemeleri getirmele-
ri söylenir. İçerisinde su ile ilişkili bilgilerin yazılı olduğu kâğıtların bulunduğu
kutular oluşturulur (İF1). Bu kutular öğretmen tarafından sınıfın farklı nokta-
larına saklanır.
Kâğıtlara yazılacak bilgilere şu cümleler örnek verilebilir;
• Su iyi bir çözücüdür.
• Suyun öz ısısı yüksektir, geç ısınır geç soğur.
• Suyun yüzey gerilimi yüksektir.
• Suyun adezyon ve kohezyon kuvveti vardır.
• Sitoplazmanın çoğu sudur.
Uygulama Aşamaları • Su enzimatik tepkimeler için gereklidir.
• Su hidroliz tepkimeleri için gereklidir.
• Su boşaltıma yardımcı olur.
Öğretmen tarafından dersin konusu olan “suyun özelliklerini ve önemi” ko-
nusunda, dedektif rolüne girerek araştırma yapacakları bilgisi öğrencilerle
paylaşılır (SF1).
Öğrencilerden önceden getirmiş oldukları kostümleri giyip malzemeleri kul-
lanarak dedektif rolüne girmeleri istenir. Öğrencilere sınıfın farklı noktaları-
na içerisinde su ile ilişkili bilgiler olan kutular saklandığı ve kutuların yerlerini
bulabilmeleri için kendilerine bazı bilmeceler sorulacağı, doğru yanıtları bul-
dukça su ile ilişkili bazı bilgilere ulaşacakları ve her bir bilgiyi not defterlerine
işlemeleri gerektiği söylenir.
53